Tommage♀♂ Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Frokostblanding, eller brødskiver? How much? Hvor mange porsjoner middag? Spiser dere kvelds? I hovedsak sunt kosthold med mye frukt og grønt, og lite sukker/salt? Og sist, men ikke minst; fornøyd med kroppen din? (Må bare sjekke om jeg spiser så enormt mye mer enn andre, siden jeg IKKE er fornøyd)
Raych Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 1-2 knekkebrød på morgenen ( er ikke spesielt glad i frokost). 1 - 2 knekkebrød til lunsj. Eventuelt en salat. Stort sett 1 porsjon middag, ganske stor porsjon. Spiser alltid kveldsmat, men det varierer hva det er. Stekt egg, litt spekemat, knekkebrød etc. Spiser veldig lite brødmat. Masse grønnsaker, Mellommåltid med frukt. Drikker bare vann. Fornøyd med kroppen. Trener en del, så jeg skal ikke klage:)
Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Frokost kl 07.00: 2 egg + litt bacon ELLER havregrøt med kruskakli. Cappuccino på x-lettmelk. Et eple, noen nøtter eller noe annet lite som mellommåltid 12.00 lunsj på jobb: salatbaren ELLER to skiver pandabrød med diverse pålegg (ikke smør/dressing/majo for det smaker pjuk) mellommåltid: en kjøttkake, en bit lammekjøtt eller hva nå jeg lager på jobb. middag kl 17/18: grønnsaker/salat og kjøtt/fisk. Ikke potet, lite ris/pasta. Og det var det. Evt en frukt/kopp te, men det blir mer fordi jeg er snopesyk, enn at jeg er sulten. 1-2 ganger i uka spiser jeg snop, og så blir det bolle på kafe eller noe slikt.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 ...åja, hehe, så trener jeg 3 ganger i uka og har en aktiv jobb. Og jeg er skikkelig fornøyd med meg selv, selv om det høres litt vel anti-jantelov ut, men sånn er det bare.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Spiser sjeldent frokostblandinger, men blir en passe full skål i så fall. 1-2 skiver eller 2 knekkebrød med pålegg. Vanligvis 1 porsjon middag, men noen middager tar jeg litt til av, kommer an på hva det er. Ja, må ha noe i magen på kvelden også. Relativt sundt kosthold, kunne nok spist mer frukt og litt mindre salt, men er ikke så ille på sukkerinntaket. Joda, kroppen fin fungerer som den skal den, vesla vokser og gror inni der virker det som :-) I ikke-gravid tilstand er jeg noenlunde fornøyd, manglet et par kilo til idealvekten og magen kunne nok vært hakket flatere, men hadde fått en ganske ok figur.
erteposen + 4 Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Jeg kan slite litt med å holde vekten, spesielt nå når jeg er gravid og dårlig. TIl vanlig holder jeg meg sånn ca til dette: Frokost: 35 gram havregryn, 5 hakka mandler, 1 ts rosin, litt frisk fruk om der er og skumma kultur/melk. Har laga en blanding som ca gir dette. Mellom: 1 gulrot Lunch: 2 grove skiver med et proteinrikt pålegg t.d kokt egg eller kylling, med sennep og grønt. 1 glass appelsinjuice. Mellom: 1 yoplait yoghurt 0,5% med korn i eller 1 knekkebrød med magerost evnt. et eple og et klibrød med solsikke (har alt på jobben). Middag: 1 potet, 1 kopp fullkornspasta, brun ris couse couse (kuttet ned på karbomengden på). I kyllingfilet, fisk eller 1/4 pakke karbonadedeig. Er det magert spiser jeg vel rundt 70-100 g. Grønnsaker og salat spiser jeg så mye jeg vi av. Bruker lite smør/melkebaserte sauser osv. men tomatsaus eller yoghurtsauser har vi mer av. Tror jeg lever etter tallerkenmodellen med minst 1/2 grønnsaker. Har en mann som måååå passe kostholdet pga sykdom, og det har gått automatikk i porsjoner og matlaging. Dessert/kvelds: to knekkebrød med magerost og et glass melk, eller en smoothie uten melk og sukker.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Jeg spiser en hjemmelaget frokostbladning med masse solsikkekjerner, mandler og rosiner + havre + cultura naturell til frokost. Ja, også juice og kaffe med masse melk i. To skiver eller rundstykke til lunsj. Med ost og skinke + grønnsaker + frukt. Middag er en posjon av det vi har. Kveldsmat hver kveld. Varierer mellom yoghurt + nøtter + tørka frukt eller knekkebrød med diverse pålegg. Alltid frukt i tillegg..
meg & to små vampyrer Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Åja, er noenlunde sunt her også. Mye frukt og grønt + mye fett fra nøtter og oliven og avokado + en del bønner og linser (og kjøtt også da). Vanligvis fornøyd med kroppen. Er alltid i aktivitet 3 ganger ukentlig, men ikke alltid trening. Gåturer funker for min rastløse kropp det også.
Gjest -<<- Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Spise ikke frokostblanding, sjelden brød. En porsjon middag, stort sett. Middag er dagens siste større måltid, men kan godt ta litt frukt eller yoghurt senere. Mye grønt, litt mindre frukt, sikkert mindre sukker og salt enn gjennomsnittet. Finnes ikke fornøyd med kroppen min for tiden, men det har fint lite med utseende å gjøre.
cherry coke Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Er ikke fornøyd med kroppen min akkurat nå..opp nesten 3 kilo på kort tid (påske er tiden for god mat og godterier=)) Men normalt sett spiser jeg: 1 knekkebrød til frokost 1-2 knekkebrød til lunch En stor porsjon med middag Etter det spiser jeg normalt sett ingenting, frukt eller yoghurt om ejg er suge på noe godt.
Tommage♀♂ Skrevet 13. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2009 Det må da være lov å være fornøyd med seg selv vel! Heldig du=)
Tommage♀♂ Skrevet 13. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2009 Ikke rart jeg veier for mye ser jeg... Spiser vanligvis ikke frokost, men tar 3 knekkebrød til lunsj, og 2-3 PORSJONER MIDDAG!! Eeeelsker middager jeg! Lite frukt, menn hender jeg lager smoothie til kvelds, og har da i tillegg brødskiver eller noe annet. Aiaiai... Og så er jeg saltglad, salter maten alt for mye. Prøver å holde meg til lørdagen når det gjelder snop, men jeg sprekker inn i mellom. Nå er det vektklubben for alle penga (selv om det ikke var så mye penger egentlig), og jeg får vel klare meg på en porsjon middag resten av livet da=/ *gi meg viljestyrke*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå