ApriIbaby Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Er gravid i uke 38. Har den siste mnd vært plaget med nummenhet i særlig langfinger og ringfinger, men av og til fler. Det er værst om natten, og det er i begge armer - så ikke bare den som evt er ligget på. Siste uka har det kommet ganske ofte på dagen også og i dag ar det vært kontinuerlig i høyre hånd. Ekkelt og har likosm ikke kontroll på finmotorikken. Kan dette ha med graviditeten å gjøre? Var ikke slik sist?
Hvalrosskreppa Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Ja, i høyeste grad. Mye vann i kroppen, og da spesielt i hendene? Jeg hadde det og fingertuppene mine dovnet bort/prikket. Og er du høyrehendt, så er det den det kjennes mest i. Er det vondt eller bare ubehagelig? Jeg hadde vondt på slutten og i et halvt år etterpå. Har ubehag/vondt så lenge etter graviditeten, gå til legen og få henvisning til en småkirurg. Om du googler carpal tunell syndrome, så finner du litt info om det. Som regel går det bort, da:) ... det minnet meg på at jeg må få ut fingern og få henvisning til operasjon for akkurat samme problemet....
ApriIbaby Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2009 Har ganske bra med vann i kroppen, ja.... Var vel 2 på forrige kontroll, og blitt mer etter det. Fingrene føles som stive stokker, ringen kommer et ledd for kort - og knapt det, og når jeg bøye på fingrene blir de hvite og røde i et salgs marmormønster :-) Skal google litt. takk for tips.
Hvalrosskreppa Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Det er ihvertfall ikke noe farlig. Bare en nervekanal i klem. Om du ikke blir bedre en tid etter fødsel, så råder jeg deg til å ta legen din i bruk. De kan henvise til et sykehus eller en privat kirurg/spesialist. Jeg ble henvist til en privat kirurg, med kommunal avtale. Men for all del, ikke bekymre deg på forskudd. Som sagt, så går det over på de fleste! Og jeg hang forlovelsesringen min i kjede en og en halv måned før termin. Gikk ti dager over, da:P
ApriIbaby Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 Hi-hi... ja her ble ringen lagt på hylla, bokstavelig talt, for mange mnd siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå