2flottebarn;) Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hadde plager med bekkenet under hele graviditeten. Gikk til fysioterapi 2 ganger i uken for å holde det i sjakk. Er nå 1 uke siden jeg har født og har fortsatt mye vondt i bekkenet. Lurer på om dette kan gå over etter hvert, eller på om jeg må belage meg på korte turer, mye vondt og opptrening. Lurer på hvordan andre med bekkenløsning har hatt det etter fødsel?
Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Hei! Jeg har en gutt som er 9 mnd nå, og jeg sliter kraftig ennå... Jeg gikk til fysio1-2 ganger i uken selv i svangerskapet, fra uke 15, og pga en kraftig fødsel, så sliter jeg ennå... Ingen kan si nøyaktig hva som er årsaken til plagene mine, men jeg sliter... Får vondt av alt.. en dag går ting veldig greit, neste er jeg helt gåen.... Mitt tilfelle er ikke helt normalt da, pga fødselen, men noen kan desverre slite lenge... Men det vil jo gå over! du kan jo prøve å gå noen turer alene, så du får bevegd deg? Det holder med 20 min inni mellom..taanken på bebyen din er bare 1 uke gammel. Jeg går til fysio, kiropraktor og skal starte med bassengtrening nå
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg fikk aldri noen behandling med andre mann, selv om jeg nok skulle hatt det og sleit en del det første halvåret med smerter... Ikke like mye som under svangerskapet, men ille nok til at jeg ikke kunne sove på den ene siden. Alt i alt kjente jeg "smerter " frem til nesten ett år etter fødsel. Og når jeg har mensen nå, 2 år etter fødsel, kan jeg kjenne litt ekstra "vondter" i bekken og lysken. Neste gang kommer jeg til å mase om å få noe behandling fra dag 1.....
enda en Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde bekkenløsning fra ca uke 7-8, og var ganske hemma de siste mndr. (Brukte krykker osv) Det er 6 uker siden fødsel og jeg er endelig på beina igjen! =) Var ganske skral de første 4 ukene, men så ble jeg raskt bedre. Begynte med korte (max 10 minutter, og saaakte) turer på flatmark ca 2 uker etter fødsel. Gikk kanskje 1 gang i uka til å begynne med. Nå klarer jeg både gulvvask og 30-50 minutters trilletur, på en og samme dag! =) Jeg klarer riktignok ikke å gå særlig fort ennå, og har smerter når jeg har gått en stund, men det går over etter litt hvile på sofaen. =) Har vært flink til å stå på krava hjemme denne gang, sagt klart ifra at jeg IKKE klarer å gjøre husarbeid ennå. De første 2-3 ukene etter fødsel gjorde jeg ingenting annet enn å stelle babyen. ;-) Og når jeg begynte å bli bedre i bekkenet prioriterte jeg å ta en trilletur istedetfor å "bruke opp" formen på husarbeid. Jeg tror dette har hjulpet veldig på tilhelinga av bekkenet. Men kjenner det fortsatt i bekkenet fra tid til annen, og det vil jeg nok gjøre "bestandig". Har hatt BL i alle svangerskap, og mellom sv.skapene har jeg fått "milde" symptomer under mens og ved overanstrengelse.
1974 Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde fortsatt litt bekkentrøbbel etter nesten 3 år etter nr 1. Først da beg jeg med opptrening som stabilitet og styrke. Denne gang med nr 2 skal jeg i gang med opptrening så snart det er ok å beg å trene igjen etter fødsel. Klok av skade...
2flottebarn;) Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde også litt bekkenplager med nr 1, men ikke mer enn at jeg klarte å være i jobb til 2 mnd før fødsel (jobber i barnehage). Kjente litt vondt i bekkenet mellom svangerskapene, men trente detssverre ikke opp det før jeg ble gravid med nr 2. Men ved siste svangerskap har jeg vært sykemeldt pga bekken siden jeg var 3 mnd på vei, så denne gangen skal jeg trene opp bekkenet uansett om jeg kjenner meg bra etterhvert eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå