lille spira Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Nå skal jeg begynne å introdusere mat. Til min 22 år gamle samboer! Han har blitt bortskjemt av sin mor i alle år. Hun har laget opptil fire forskjelige middager hver dag for å tilfredstille alle sine sære barn. Derfor er det jeg som må ta kampen og lære han å like forskjellig slags mat. Ja, dere tror vel jeg tuller, men samboeren spiser kun hyrdepai, pizza, fiskeboller, pannekaker, kjøttkaker, spagetti og pølser. Og etter å nå ha bodd sammen i snart tre år begynner jeg å bli kraftig lei! Gutten liker ikke annet kjøtt enn kjøttdeig - han har smakt. Og det var da han var tre år! Han spiser ingenting grønnsaker. Ikke ris. Ikke kylling. Ikke noe annet enn det jeg har nevt tidligere. Jeg er en matmons og liker det meste og er glad i all slags mat. Så det er vel ikke vanskelig å skjønne at jeg er frustrert? Så - kan dere hjelpe meg meg oppskrifter som kanskje inneholder noe av det han liker og som ikke er for "spaca" - men "rare" krydder og farger og slikt Og forslag til hvordan jeg kan gå frem med å utvide mathorisonten hans. Det værste er at han er like ille som en treåring i værste trassalder. "Jeg liker ikke" "Jeg har smakt før" "Æsj, hva er det for noe - jeg spiser det ikke!!" Også griner han på nesa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå