Lirgen Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hvorfor skal andre for yte sin negative mening om mitt og samboers valg om å prøve og få barn... Begynte såvidt å hinte til vennina mi i påska at her at var det null prevansjon lenger og hun reagerte med sinne... Hun mente rett og slett det at hun hadde "førsterett" til og bli gravid med tanke på at hun er eldre enn meg og forlovet. Og jeg var "gal" som ville bli mamma nå... ( jeg er 23,hun er 26) Ønske om å bli mamma har alltid vert der og nå er alt til rette for det og jeg og sambo føler at tiden har vert riktig siste halve året.. Men merket jeg mistet helt gleden over og vere prøver og nesten gruer meg til og en gang i fremtiden fortelle henne at jeg er gravid. Hun skal vere min beste vennine og støtte,og jeg fikk ikke engang forklart meg,så jeg bare sa det hadde vert på snakk og at jeg kom sikkert til og begynne på igjen med p-pillen for å ende diskusjonen.. Har jeg virkelig nødt og ha en ring på fingeren får at forholdet til meg og sambo skal kunne gå et skritt videre? Noen andre med lignende historie? Dere får unnskylde skrivefeil, og om det står under feil kategori..
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 herregud...det er det dummeste jeg har hørt det! hvilken rett har hun til å si noe sånn? skjønner det er leit, gode venner skal jo unne hverandre glede i livet og støtte hverandre uansett... du får bare prøve heve deg over det, og glede deg over at du og samboeren din vil prøve få barn og har kommet til det stadiet i livet... trenger da saktens ikke noen ring på fingeren for å ha det bra sammen.. nei, gled deg du:) kanskje ikke hun venninna di har det så bra hjemme og ikke har evnen til å ønske deg noe godt.. dårlig venn spør du meg...
attpåklattimagen:-) Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Helt enig med #Linnea vil bli storesøster#. Kan hende hun bare er sjalu for at dere har det bra sammen og at dere har bestemt å prøve å få en liten en?...! Ønsker dere lykke til fremover, tenk på hva DERE ønsker, og kos dere i prøvetida:O)
Lirgen Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2009 Ja ble regelrett satt ut! trodde virkelig hun kom til og bli lykkelig på våres vegne! vi har jo vert prøvere siden november.. så tenkte det var på tide og si ifra til henne... vet at hun selv har selv valgt og ta bort 1 gang tidligere og hatt en SA tidligere.. Men at det skal gi henne retten til og få først synes jeg ble smålig av henne.... Vi har det toppers sammen ja! Og det er det viktigste for meg at vi har det trygt,stabilt og koser oss i hverandres selskap Dårlig venn god venn... kan diskuteres til tider,trodde hun var min beste vennine, men etter jeg flytta halve landet så datt nok noe av vennskapet bort ser det ut til... Time change, people change.. Takk for svar! hjelper på når man sitter og ikke vet hvordan man skal tolke alt Dere er gull verdt her inne!
Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Jeg er helt enig med de som har svart deg før her oppe, Det er ikke noe særlig koselig med at ei venninne sier hun har førsterett, noe så teit. Selvom du flytta halve landet betyr ikke at vennskapet skal gå i søppelkassa, et skikkelig vennskap holder livet ut samme om man ser hverandre lite eller ofte. Gled deg, og kos dere med hverandre og prøvingen:) det er dere det er snakk om, en skal ikke bry seg om hva hu venninna mener bare fordi hu er eldre, hu kunne jo hatt en unge hu siden ho tok abort. Men som de andre og sier at hun er sikert sjalu på forholdet deres og slik dere har det. Syns det høres ut som dere har det akkuratt slik man skal ha det, jeg har det også sånn, så det er deilig:) Jeg blir litt stresset av bim merker jeg, så skal prøve å ikke være her inne så mye mer nå, men stikker nok innom en gang i blant, bare ikke flere ganger om dagen som jeg har gjort de 2 siste ukene, (hatt ferie og mye fri mellom skoledager her og der.) så vil jeg jo gjerne ha en liten en med min samboer så vil jo se hvordan andre her inne har det og hvor lang tid det tar osv. håper du blir gravid fort! og ikke minst før hu såkalte venninna di;) klem og lykke til!
Lirgen Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 hei Beate 84 :-) Ja har nok begynt og innse hvor landet ligger nå, men hun kan heller angre den dagen jeg blir gravid og alle andre enn henne vet om det! da skal du se det synker inn... Jepp, hun valgte selv og ta bort, selv om dette var med hennes tidligere kjæreste var det fortsatt hennes valg. Gleder meg kjempemye,våren og sommeren er en deilig tid og vere prøvere på blir plutslig så mye mer fantasi full ;-) Jeg har var vel inne på BIM i 3 nesten 4 mnd før jeg torte skrive noe i det hele tatt :-) men nå tar jeg skikklig av,hadde meg en pause i påska, men tilbake idag :-) Når sambo er hjemme er jeg her ikke så ofte,bare om jeg har spørsmål lr blir for nyskjerrig! Krysser fingra for at det går denne mnd :-) Og krysser fingrene for deg slik at du får deg en liten spire i magen :D stor klem
Mammaioktober Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Hva i all verden!! Det er det dummeste jeg har hørt! Så slem hun er Og så har hun i tillegg valgt å ta abort tidligere? Hvor er logikken her? Jeg er gravid i 14 uke nå, og to av veninnene mine har reagert med sjokk og noe jeg føler er skuffelse.. Hva skjer med folk sine meninger og reaksjoner? Føler de at de mister en venninne? Er jeg ikke god nok nå, fordi jeg ikke kan være med ut å feste lenger?? Hva skjer? Folk ser ikke hvor lykkelige vi er med valget vårt, og tenker heller på seg selv.. Jeg blir 23 år i november, og føler meg absolutt ikke for ung for å få barn, hvis det er det som er problemet deres.. .
Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Dette er rett og slett sjalusi! Jeg har valgt å ikke si noe til min bestevenninne om prøvingen, nettopp fordi jeg vet hvor babysjuk hu er, mens forloveden hennes ikke vil ha før om noen år... Er så spent på hvordan hun reagerer den dagen jeg sier jeg er gravid. Vi har jo spurt hverandre noen ganger hvordan det går på baby-området, men jeg har hele tiden sagt at: neeeei det blir ikke med det første.. off, orker ikke noe styr:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå