Ranveig R Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Og andre melkeprodukt? Nokon som har oppskrift? Fekk så lyst til å lage vaflar til ungane til kveldsmat, men som fersk i "antimelkegamet" var dette litt vanskeleg for meg. Finn berre oppskrifter med melkeerstatning av ulikt slag og det har eg ikkje på huset...
lÅktiHaUDe Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 du kan godt prøve og lage vaffler på vann men bland gjerne litt juice i vannet.. VAFLER u/melk 6 dl vann/juice (tilsammen) 3.5 dl mel 1 ts bakepulver 100 g sukker 4 ss maismel 1 dl smeltet melkefri margarin Kjøp voksentoppens allergikokebok den er helt super
Sik Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1166 spelt kan erstattes med vanlig hvete, og litt av vannet med eplejuice (du kan bruke eplejuicen som søtning også, så reduserer du sukkermengden!) ellers kan jeg anbefale havremelk! så løp å kjøp dette i morra! det smaker veldig godt, og er genialt til vafler og pannekaker! og som tørstedrikk, men anbefaler kanskje at du heller gir ungene rismelk tilsatt kalk pgs kalken. det finnes også soyamelk m kalk, men soya kan være allergifremmkallende, så jeg ville brukt det med måte. men kakemonsen har mye oppskrifter, i "utvidet søk" kan du velge "uten meieriprodukter" og da kommer det masse oppskrifter på kaker!
*TINCO* Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Du har gjerne ikke dette i hus nå, men anbefaler havremelk. Også er det kjempegodt med kokosmelk til vaffler (det får du hermetisert og det er jo genialt)...
*TINCO* Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Ser hun over skrev det ikke er kalsium i havremelk, joda de har havremelk med tilsatt kalsium. Den har mer næringsinnhold enn rismelk...
Ranveig R Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 Takk for tips! Får ein kjøpt havremelk og slikt på vanleg matbutikk eller må ein på helsekost?
lÅktiHaUDe Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Mange dagligvarebutikker har havremelk løp og kjøp bruker det i boller og annen gjærbakst.. og pannekaker..
Expat Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker havremel sammen med havremelk. Da blir det tykt nok Blå soja kan du ta en kladd av og ha i mikron i noen få sekunder, ha som fett. Blir det lik smak som rømmevafler? Nope. Men gode vafler er det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå