Gullkornet! Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Våknet kl.03.30 den 6/4 ved at vannet gikk som en foss. Fikk smårier uregelmessig heretter. Dro inn til sjekk på sykehuset kl.9.30 og da hadde riene nesten stoppet helt opp og jeg hadde kun 1 cm åpning, men jordmor var sikker på at hodet stod ned, så jeg kunne bare bevege meg som vanlig. Dro hjem og prøvde å sove litt, men ingen fremgang i riene. Hentet ungene i barnehage kl.15-så hadde jeg da ihvertfall noe å fordrive tiden med. Sendte mann og barn for å kjøpe pizza kl.15.45-kl.15.50 satte riene så inn for alvor! Ringte mannen kl.15.58 og sa at han måtte komme NÅ! Klokken 15.20 fikk jeg første pressetrang og pustet for harde livet for ikke å presse-jeg kunne da umulig ha åpnet meg så for! Mannen kom og fikk kastet unger og pizza inn til naboen og vi kjørte (litt over fartsgrensa) til sykehuset. Jeg turde ikke gå opp på føden for jeg visste jeg ikke kunne la vær med å presse hvis jeg førts stod opp. Det stod en ambulanse utenfor inngangen, og da de hørte jeg var 3.gangsfødende med pressetrang kom de løpende med en båre. Vel oppe i fødesenga følte jeg meg fullstendig trygg. Jordmor undersøkte meg og jeg var kjempeglade da hun sa at jeg var 10 cm åpen-da var det jo bare å presse ungen ut tenkte jeg-MEN, sa hun, det er jo en liten rumpe som ligger her! Jeg ble spurt om jeg ville ha keisersnitt eller føde vaginalt-Jeg hadde aldri vurdert dette og sa bare at jeg kun hadde hørt om keisersnitt ved setefødsler, så det var vel det jeg ville ha. Så kom fødselslegen inn og sa at babyen tidligere var blitt estimert til å være over 4 kg så hadde jeg intet annet valg enn keisersnitt. Så var det å få lagt intravenøs adgang i en fart, over i en annen seng og i hui og hast ned på operasjonsstua-med jordmors hånd oppi meg hele veien for at jeg ikke skulle presse nurket lengere ned. Vel nede stod det plutselig 8 mennesker over meg og stakkars mannen min stod på sidelinjen og fulgte dramatikken. Jeg ble lagt i stilling for å få lagt en epidural, og rett før anestesilegen skulle til å stikke sa fødselslegen-VENT-jeg tror altså ikke dette barnet er over 4 kg + rumpa er ved å gli lenger ned-vil du føde allikevel? Javel, sa jeg bare og begynte å presse. Jeg kan ærlig si at det som nå begynte var det vondeste jeg noensinne har opplevd-og bedre ble det ikke da legen var nødt til å putte sine hender oppi meg, etter rumpe og ben var født, for å trekk babyens armer ned og vri babykroppen, da disse lå opp langs hodet og babyen lå som en stjernekikker. Men, det gikk da, selv om jeg trodde jeg skulle bli delt i to. Den tredje lille jenta vår ble født og jeg og en noe rystet far var verdens lykkeligste. Jeg skulle attpåtil bare sy noen få sting. Jordmor understreket etterpå at dette kun gikk godt fordi jeg hadde født før og at det derfor var mer plass. Etter to avslappende dager på sykehuset ble hele familien så samlet hjemme-og storesøstrene kunne ikke være mer forelsket i lillesøster. Selv om det var forferdelig hadde jeg gjort det igjen i morgen. Og jenter:er ikke kvinnekroppen bare helt fanstastisk? Lykke til til dere andre fødende!
MinnieMe Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 å hjelp for en historie! Kvinnekroppen er fantastisk ja, og jeg er imponert over deg også Gratulere så mye med den lille jenta, godt at det gikk bra )
Mor til 3 søte små:) Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Kjekt å få høre om en setefødsel og at selv om det var vondt så gikk det greit:) Jeg er også tredjegangsfødende og er veldig spendt på om denne fødselen vil gå fortere enn de to forrige. Kos deg masse med prinsessene dine:)
Madam-mim Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Litt av en historie ja:) Godt det gikk så fint, selvom det var en setefødsel. Hvor stor var lille jenta da? Gratulerer som tre-barnsmor!
Heidimoren Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Gratulerer så masse med prinsessen. Jeg er også spent på hvor stor hun var...??? Stemte estimeringen?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Å hjelpes, for en opplevelse! Høres skremmende ut, men bra det gikk godt da=) Gratulerer så mye!
Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Så tøft og fantastisk - ja helt utrolig hva vi klarer altså!!! Gratulerer - kroppen din funket jo optimalt!!!
Mammarama=) Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Gratulerer=) Bra jobbet.. Hvor stor var den lille prinsessa?
Gullkornet! Skrevet 14. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2009 Hei! Prinsessen var 3510 gram og 54 cm.
TusseMor07&09&14 Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 oisann... litt av en avslutning! Godt det endte godt da:o) Gratulerer så mye, og lykke til videre i barseltid...
*juble juble* Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 fantastisk historie=) og ja kvinnekroppen er fabelaktig!!! må ikke undervurdere denne... men du var jo tøff som bare det i tillegg. Tar av meg hatten for deg.... kos dere masse alle 5!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå