lilletulle Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 hvor ofte får de mat..jeg lurer på dag og natt...
shari_z Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Min er snart 6 mnd, men da hun (og storesøster, for den saks skyld) var 1 mnd gammel, så spiste hun annen hver time døgnet rundt. Begge fullammet. Rundt 3 mnd så ble det hver 3. time på dagtid, og veldig varierende på natta (alt fra ingenting til 5-6 ganger om natta). Storesøster ammet annen hver time døgnet rundt lenge, og på natta til hun var 18 mnd. Skal si at babyen skal nattavvennes tidligere denne gangen.
bildilla Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Dattera mi er straks 1mnd og hun spiser ca hver 3.time på dagen. Om natta varierer det fra 3-6timer imellom. Jeg har ikke gjort noe spesielt for at hun skal sove lenger på natta. Men tror det hjelper mye med at hun kun ligger i vugga om natta og vi har det mørkt på soverommet. På dagen sover hun i vogna eller på sofa'n.
Klar for nr 2 Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Har en liten frøken som er 5 uker i morgen. (gu hvor tiden flyr..!). Her ammer vi når vi står opp en gang mellom 7.30 og 9. Så sovner hun gjerne en time eller to etter måltidet og kan fort sove opptil 3 timer. Så da blir det amming i perioden mellom 11 og 13 en gang. Så på dagtid vil jeg si hun ammer hver 2- 5 time ca. Om kvelden får hun siste måltid i 22- 22.30 tiden- da alltid begge puppene (på dagtid varierer det litt, kan amme alt fra 3- 40 minutter). Så vokner hun en gang i 3- 4 tiden, ammer oftest kun ene puppen da. Enten sover hun til vi står opp eller så blir det litt mer pupp i 5- 6 tiden. Leste i en bok når jeg kom hjem fra sykehuset om amming 12 ganger om dagen- men det stemmer absolutt ikke her! Ammer kanskje 5- 7 ganger i løpet av døgnet. Hun legger fint på seg, så da er det helt greit iflg helsesøster/ barsel(:
lille knerten Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Jeg ammet når hun ba om det. Varierte stort, men hun la likevel fint på seg. Hadde aldri tellingen. Men en gang ble jeg så lei av all ammingen at jeg begynte å innføre 3-timersintervaller. Når jeg fortalte det til helsesøster mente hun at det var galt av meg å nekte en så liten baby mat før det var gått tre timer. Jeg fikk selvfølgelig så dårlig samvittighet at jeg gikk tilbake til å tilby henne når det måtte være. Så det varierte vel alt fra et par gang i timen til 5-timers opphold (mens hun sov).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå