Gå til innhold

Dere som har født barn på ca. 3 - 3,8 kg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere spist sunt i svangerskapet eller spist det dere har lyst på??

Bare lurer på om det er noen sammenheng mellom mors kosthold og babyens vekt.... Jeg ligger i øverste sjikte på symfysemålet, men akkurat på det grønne feltet. Jeg spiste veldig sunt i starten, og helt normalt fra ca.4 mnd... Og selvfølgelig litt for mye godis til jul og påske... Men har jo også hørt at babyen kun tar til seg den næringen den trenger, og der er jo ingen næring i f.eks påskegodt og brus... Jeg ser for meg en helt normal baby på ca. 3-3,8 kg, ettersom jeg selv og BF veide 3,1 og 3,7...... Redd for å få en kjempebaby:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp 20 kg i svangerskapet og spiste ikke veldig sunt, og det ble veldig lite trening... Men lillegutt veide 3435g og var 50 cm lang;) Ingen monsterbaby! Både jeg og mannen veide sånn ca akkurat 3.5kg da vi ble født... Ang symfysemålet var det mellom akkurat på gjennomsnittet eller litt over...

Skrevet

mine to har veid 3500g og 3200g, med første la jeg på meg 30kg, utrolig mye vann, og kraftig bekkenløsning som gjorde det veeldig vanskelig å bevege seg, også spiste jeg nok ikke helt riktig i tillegg. med andremann la jeg på meg 11 kg..hadde et helt normalt kosthold da. selv veide jeg 4200 når jeg ble født, begge barna mine har veid akkurat det samme som pappaene dems. (to forskjellige fedre).

Skrevet

Jeg hadde null matlyst i første svangerskap og la på meg kun 7 kg (er normalvektig). Jenta mi var derimot nesten 4 kg så hun tok absolutt det hun trengte:o) Jeg tror genene har veldig mye å si også (jeg var også 4 kg). Fødselen gikk kjempefint.

Skrevet

med førstemann spiste jeg akkurat det jeg ville og det gikk veldig mye i is og det som er søtt.Gutten var 3,5 kg når han ble født

Med jenta spiste jeg ikke fullt så mye(lærte etter første gang),var mere kvalm og hadde lyst på frukt og surt.Hun var nesten 3,9 kg

Så her hadde det ikke noen sammenheng.

ei god venninne av meg fikk for et år siden en gutt på over 5,3 kg...og hun hadde kastet opp nesten hele svangerskapet og ikke vært flink å få i seg mat..

Skrevet

Jeg gikk opp 8 kilo i første svangerskap og fødte et barn på 3450, 50 lang.

I svangerskap nr to gikk jeg opp 7 kilo, og fødte et barn 4730, 55 lang.

Gutter begge to.

Vil bare nevne at fødsel nr to var fantastisk, håper på en lignende en gang til.

For en gangs skyld er det ikke størrelsen som teller!!! haha

Skrevet

min sønn var 3110g og 49cm lang når han kom til verden... jeg la på meg 11-12kg, kan ikke si jeg spiste så sunt akkurat... spiste normalt og variert, men det ble mye godis i tillegg, så det påvirket tydeligvis ikke gutten min;)

Skrevet

første veide 3650 jente, andre 2987 gutt spiste like usundt med begge... veide selv 2750g

Skrevet

Mine barn har vært rundt 3 kg godt på overtid. Mine symfysemål har alltid vært høye. De snakker jo om "cola barn", så jeg tror nok at mors kosthold har en hel del å si for barnets str. Arv betyr jo også mye.

Jeg spiste sunt og trente i begge svangerskap. Spiste selvsagt en del godteri, men for det meste sunn mat.

Skrevet

Gutten min va 3800 og 51 cm da han ble født, jeg la på meg 15 kg og spiste normalt, men det ble en del frukt siden jeg fikk dilla på det. Trente ikke noe særlig men jeg mye tur. Jeg veide 3 kg når jeg ble født og sambo 4,5 kg, så jeg fikk litt sånn imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...