Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Er det sant at rhesus negative kvinner har lettere for å abortere?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Jeg er rhesus neg,og har aldri hørt om dette.... har 2 barn,og har aldri spontanabortert...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Kan jeg ikke tenke meg til =) Men jeg vet ikke, høres bare usannsynlig ut...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Ja det er sant hvis du får et barn som er pluss og ikke får sprøyte er det lettere etter dette. Kroppen danner anti stoffer mot pluss eller noe sånt. Jeg er neg men siden barnet også var dette slapp jeg å få sprøyte. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2668
Fire småtroll Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Har aldri jeg hørt noe om... Jeg er negativ og har fire barn, aldri abortert. Tre av barna er rh-pluss og en er negativ.
winneboo Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Ja det er tilfelle hvis man f.eks blir gravid og tar abort eller mister. Dette er hvis barnet er rhesus pos. Mange kvinner som ikke vet at de er rh neg tar kanskje en abort og aner ikke at de har denne problemstillingen. Dersom de senere blir gravide på nytt, og barnet er rh pos kan det resultere i ufrvillig abort ja. Jeg ble aldri informert om at jeg var rh neg og veldig glad for at jeg kun har vært gravid en gang, fikk barnet og fikk vite at hun var rh neg. Det er viktig informasjon som jeg vil gjøre henne obs på senere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå