Gå til innhold

Ville dere ha flyttet til dette området..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på jakt etter å kjøpe bolig og sett meg ut et boligområde som er barnevennlig. De fleste rekkehusene ble bygd i 2007 og ikke så altfor dyrt, og det blir annonsert med barnevennlig og masse barnefamilier der med lekeplasser fint opparbeidet og mer og mer.

Så oppdager jeg plutselig at det er hyppig salg på rekkehusene der. Enormt mange lagt ut for salg og de går på dagen etter visning..

og da lurer jeg på..

har mange familier sittet på vent pga. høy rente i fjor og ikke fikk solgt og de som ville kjøpe ikke fikk lån?

og hvorfor er det så hyppig utskiftning av mennesker i rekkehusene? det ble jo oppført i 2007? hvilket miljø blir det da?

hvordan ville du tenkt om dette området? jeg bremser plutselig opp og vegrer meg for å kjøpe likevel hvis det ikke er noe rolig miljø der.

Hvis jeg spør eiendomsmegler, tror dere de hadde gitt meg det ærlige svaret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg ventet til en solskinnsdag, hvor man treffer folk på lekeplassene, også hadde jeg snakket med folk. Spurt de rett ut, sagt at jeg vurderte å kjøpe.

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig at det blir solgt mye et par år etter at det er nytt, jeg. Det er ofte mye å tjene på å kjøpe "ubygget" og selge etter å ha bodd der selv et års tid. Det blir nok roligere etterhvert. Jeg ville glatt ha kjøpt.

Skrevet

Men dersom mange flytter, så vil det jo bli et nytt miljø der... Så da er det jo viktigere hva slags folk som kommer inn enn de som bor nå, men som skal flytte om noen få mnd.

At mange flytter trenger ikke å bety at noe er galt med leilighetene, eller området. Det kan rett og slett være pga samlivsbrudd, finanskrise osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...