Gå til innhold

Hvilken uke kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang? Og hvordan kjentes det ut?

Jeg lurer på hva jeg skal kjenne etter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente et dult et par dager før ultralyden i uke 18. Har foranliggende morkake, så den dempet for nesten alt gutten gjorde i magen frem til da, og han er en veldig aktiv liten krabat. Har kjent liv daglig siden da.

Mange kjenner de første tegnene til liv som små bobler som sprekker, eller som fiskehaler som slår/blafrer.

Skrevet

Woooooh :) Jeg er bare i uke 14. Er vel en stund til jeg får kjenne noe da. Det gleder jeg meg til!

Men er det ikke lett å forveksle disse "boblefiskefølelsene" med bare vanlig "luft i magen"?

Skrevet

Jeg kjente det i uke 15 med førstemann og nå i uke 13. Nå kjenner jeg små spark nederst i magen stadig vekk:) Er 18 uker idag.

Det er nok lett å forveksle disse boblefiskfølelsene/sommerfuglvingeslagene:) i begynnelsen ja. Men jeg var sikker på at sååå mye luft kunne jeg umulig ha i magen:)

Lykke til. Sikkert ikke altfor lenge til du kjenner noe:)

Skrevet

Ååå så moro :) Uke 15 og 13 ja. Da er det kaaanskje ikke så veeeldig lenge til jeg kjenner noe?

Hahaha ;) Kan vel alltids ha en del luft i magen for tia da.. Men håper jeg kjenner noe "annerledes" snart. Litt lei av at det bare er luft. Hehe =) Gleder meg.

Skrevet

jeg kjente liv i uke 14-15, kjennes nesten ut som man har leamus i magen, helt nederst, akkurat i trusekanten liksom. nærmere uke 18 kjente sånne små dytt, og rullende bevegelser. nå er jeg uke 20 og våkner om natten pga mini i magen.. aktiv da se

Skrevet

For sånn vanlig "luft i magen" er jo egentlig ganske voldsomt, og lager ofte lyd og sånn. :)

Det er ikke på samme måten med babyen? Med tanke på at det er små dytt og dult og sånn. Men de blir sterkere når den blir større?

Skrevet

Ikke bli stresset om du ikke kjenner noe liv på en stund. Jeg er nå i uke23 og kjente første tegn til liv forrige uke, altså i uke 22. Har vært på UL og sett en aktiv liten krabat, men har ikke kjent noe som helst. Nå går det flere dager mellom hver gang jeg kjenner noe.

Skrevet

kjente liv i uke 15 men dette er tredje svangerskap så kjenner jo tidligere da..

Skrevet

uke 17..allerede da vistes d på magen=)

er nå 24+1 å kjenner liv å ser d på magen stadi vekk..kjenner alt hun gjør nå ca:p

Skrevet

Med 1. husker jeg ikke når jeg kjente liv førstegang

med 2. kjente jeg liv når jeg var 14+2

med 3. kjente jeg liv når jeg var 12+5 og nå når jeg er 19+4 kjenner jeg liv hver dag, det er så deilig å kjenned disse dultene og sparkene i magen

Gled deg masse

Skrevet

Med nr 1 kjente eg liv i uke 12 for første gang...

Med nr 2 kjente eg liv i uke 13 for første gang..

Er 19+6 og har kjent liv kver dag i nåken veker nå... Super følelse..

Skrevet

Jeg kjente det på dagen jeg var 20 uker, da var jeg ikke i tvil lenger om at det var beben i magen, før det kjente jeg jo noe, men var usikker om det var beben. Nå er jeg 24 uker og kjenner liv daglig, siste dagene kraftigere dult/spark/dytt innifra, kjempe koselig. Kan se det på magen til tider, gleder meg til samboer kjenner også, til nå har det ikke skjedd, litt beskjeden den lille når pappa skal hilse på :o)

Skrevet

Hei:)

Jeg kjente de første tegnene til liv i natt:) Jeg er 16+3 i dag. Det var helt nederst ved trusekanten og denne gangen var det ikke lemus slik jeg har kjent tidligere på begge sider av magen. Det var mange spark gang på gang. Jeg kjente de ikke på utsiden men kjente det kjempe godt inni:)

Skrevet

Hadde magene deres begynt å vokse når dere kjente liv? ..For jeg har ikke fått noe mage jeg. Den syns ikke litt en gang, og jeg føler ikke jeg kan kjenne noe spesielt, kun litt sånn "hardt" helt nederst. Og den er ikke hard hele tiden heller.

Så jeg begynner å lure på om den har sluttet å vokse?! Altså kanskje MA. Er det liksom normalt å ha sååå liten mage når man er 14 uker? Kanskje derfor jeg ikke kjenner noe..

Legen forklarte meg at det ikke er normalt å kjenne noe før rundt uke 18, men så er det så mange som kjenner så tidlig :)

Skrevet

Ikke stress over det - i Sverige mener man at det er uvanlig å føle noe liv før uke 20 om man er førstegangs! Det samme sier alle bøker og blader, selv om det er mange på slike fora som tydeligvis er veldig annorledes og føler liv veeldig tidlig...

Selv følte jeg liv for første gang i slutten av uke 16 og har følt den lill* daglig i et par uker nå, er 20+0 idag. Så ta det helt med ro - det kommer til deg òg og da vil du ikke klare å unngå det! For meg hjulpet det veldig (og hjelper fremdeles dersom det er litt rolig der inne) å ligge ned, blunde, puste rolig og ha hendene på hver side av livmoren

Jeg var ganske så oppblåst fra uke 8 og helt til magen begynte å vokse, men nå har alt det gått vekk og magen er egentlig ganske så liten. På venninnen min syntes det ikke noe i det hele tatt før hun var nesten i uke 24 - hun er så tynn og barnet låg langt bak mot ryggen - så det er nok helt normalt at det ikke synes noe i uke 14.

Skrevet

jeg kjente helt klart liv fra uke 13. Syns det var ganske lett å skjønne at det var babyen og ikke luft, for det føltes anderledes, og hadde det vært luft hadde jeg ikke "reagert"..man har jo luft i magen hele livet! Dette var noe annet. som en liten "bølge" i vannet.. I uke 16 kjente mannen min også at det sparket utenpå, og nå er jeg uke 18 og kjenner babisen hver dag :-) men, vet jo også at min morkake ligger bak, og det har jo ganske mye å si! Tror kanskje også det har litt å si om man har litt ekstra på magen? jeg har ganske tynn hud, og dermed ikke så mye som skiller meg og babisen..

I forhold til mage har jeg fortsatt veldig liten mage, og i uke 14 hadde jeg ingenting! Men jeg er høy og derfor har den så mye plass å fordele seg på.. lang rygg.. også er det jo noen babyer som er rolige og noen som er superaktive!! Tror i hvertfall ikke det er noe å bekymre seg for! Og hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en privat UL? Det gjorde jeg i uke 11, for jeg hadde ingen tegn på å være gravid, så jeg trodde nesten ikke på det før jeg så det.. :-)

Skrevet

Det er gøy å høre om deres historier :) Ja, jeg har også vært ganske oppblåst og rar i magen, men nå er magen blitt helt flat.. :c/ Jeg har ikke noe særlig mye ekstra der heller, så jeg føler ikke at det polstrer så godt.. Hehe! Og jeg er 1.70 cm.

Hehe, man går jo rundt og gleder seg til å bli tjukk =) Blir jo godt å få en babymage å kose med. Gleder meg og gruer meg til ultralyden. Tenk om det ikke er noe der inne! Veldig blandede følelser om det. Nå har ikke jeg ultralyd før midten av mai..

Men, vet dere, er det dyrt med privat ultralyd? Hadde vært veldig betryggende å få vite hva som skjer der inne. Tenker hele tiden på om den virkelig er der. Er så uvirkelig!

Kan dere forresten "vekke" babyene deres? ;) Har hørt at man han drikke juice og trykke på magen og så "våkner" de liksom.

Skrevet

Dette er mitt andre svangerskap og jeg er nå nesten 14 fullgåtte uker. Har kjent tilfeldige bevegelser en liten stund, men vet ikke akkurat når jeg ble sikker på at det var babyen, kanskje tidlig uke 13? Men dette er veldig svake bevegelser, nesten som om en gullfisk snur seg raskt og stryker borti deg med halen. Kan vel minne om luft, men uten lyden og knipene som ofte følger luft i magen. Det kan gå flere dager mellom hver gang jeg merker noe. Med førstemann kjente jeg det senere, da vet man jo ikke hva man skal kjenne etter... Det begynner gjerne med at du er i tvil, var det babyen eller bare luftbobler...?

Skrevet

Jeg har ikke klart å "vekke" min til nå, men er jo bare 14 uker da. Med førstemann kunne jeg dytte og få "svar," men da var jeg langt på vei. Jeg har tatt tidlig ultralyd hos gynekolog (privat) og betalte 590,- kr. Har lest flere andre steder her inne at større legesentre som tilbyr dette tar en del mer, gjerne 1000-1500,- Men det kan i alle fall anbefales...

Skrevet

Med Isa kjente jeg liv ca 14 uker på vei, husker ekstremt godt når og hvor. I bilen på vei hjem fra jobb...Kjentes ut som en guppy in en mini-laksetrapp ;P Den "flurret" med halen kjentes det ut som. Ulikt all annen følelse jeg har kjent...Denne gangen har jeg ikke kjent noe ennå, er snart 13 uker på vei. Vi får se, håper inderlig jeg kjenner noe snart. Bare bittelitt? :)

Skrevet

JEg kjente de første dultene når jeg var 16+5. Når er jeg 21+5 og kjenner tydlige spark hver dag...

Skrevet

Jeg er ganske stor, og har kjent liv tidlig med de to siste...

Førstemann kjente jeg daglig fra rundt 18 uker, med nr 2 daglig fra rundt 14 uker, og nå kjente jeg første tegnene rundt 12 uker og kjenner daglig liv nå som jeg er 15+3 og har kjent daglig en ukes tid... kanskje litt mer.

Magen min er GODT polstret ;)

Skrevet

I slutten av 12 uke kjente jeg liv første gang, men det gikk dager imellom der jeg ikke kjente noe. Kjentes ut som kiling nederst mot blæra.. Kjente "spark" fra uke 19 og da flere ganger daglig.

Skrevet

Ser at mange kjenner liv tidlig. Jeg er 16+4 i dag med tvillinger, og har ikke kjent noen ting enda. Men det er liv der, det har jeg sett og hørt mange ganger på UL. Gleder meg til å kjenne det selv også. Blir jo sikkert ganske så livlig her når begge etterhvert skal sparke og slå fra seg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...