1gang09 Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Nå må jeg ratt begynne med krykker og belte for bekkenløsningen min, pluss at halebeinet mitt er helt gåen (har tatt det et par ganger) humøret er jo helt rart pga hormonene, og alt er rart, er 18+4 i dag og er den første. flere som har opplevd det første gangen de var gravide?
Ca-ma og Chris:) Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Heisann! Er 2.gangs gravid, men skjønner heeeelt hvordan du har det, hadde ikke dette første gangen, men no e bekkenet mitt og halebeinet helt føkka!!!!!! ble 100% sykmeldt i dag og ut svangerskapet. deilig å slippe å stresse med jobbingen når ingeting fungerer som det skal, har i tillegg en veeeldig aktiv treåring hjemme og en mann som er mye borte med jobben, så nå skal e endelig ta det litt med ro...
1gang09 Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 Ja det er fryktelig ubehagelig, skal til doktoren i morgen jeg og se hva som skjer da, håper jeg blir sykemeldt fult selv egentlig, har en jobb hvor jeg sitter hele dagen og har ikke noe aktivitet. Jeg har ingen andre her jeg da, så kan slappe av og ta det med ro, selv om husarbeidet gjør seg ikke selv :s Bare en hund og kjæreste her enda:)
Onna Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg er også førstegangs og sliter med bekkenet. Bruker ikke krykker, men er ofte jeg tenker at det kanskje ikke hadde vært så dumt. Har de liggende, men liker ikke krykker. Humøret er derimot helt fint nå. Var kvalm til uke 17, så da det forsvant var det som en ny verden for meg. Er i kjempehumør! Hehe. Jeg har en jobb hvor det innebærer mye ståing og tråkking, så jeg jobber tilrettelagt på et kontor nå og har gjort det siden uke 10. Fungerer supert for meg og jobber 100%. Så lenge jeg kommer meg på t-banen og ikke har vondt når jeg sitter går det greit. Men er jo nysgjerrig på hvordan det skal bli når jeg blir større og tyngre. Er 23 uker nå.
Gjest eelis+spire Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Hvordan kjennes bekkenløsning ut, egentlig? Jeg har, som dere sier, mye plager med halebenet (ømt og ubehagelig å sitte), mye smerter i lysken som strekker seg nedover benet, og har vondt i den ene sida av korsryggen. Det kjennes nesten ut som en konstant stikking, og også den sprer seg nedover benet. Ikke blir det bedre av å sitte eller ligge eller stå heller, det er bare vondt hele tiden. Legen min sa at sånne smerter/plager ikke var vanlig så tidlig i svangerskapet, så jeg måtte bare slutte å syte. Er 13+3.
mammatilleander ogPatrick Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 hei hei skikkelig kjipt med bekkenløsning, jeg er andregangs, og fikk bekkenløsning før jeg viste jeg var gravid denne gangen.. sist fikk jeg smerter i uke 14, tynte meg selv lenge i 100%jobb helt til uke 22, da sa det bare totalt stopp, masse vondt, og full sykemelding resten av det svangerskapet, jeg var ikke flink å bruke krykker den gangen (3år siden) og hadde masse problemer etterpå.. denne gangen kjenner jeg bekkenet mitt såpass at krykkene tas frem når jeg kjenner jeg trenger avlastning, trenger ikke bruke dem hver dag, men har blitt mye nå siste uken:( jeg er 12+4 i dag og fult sykemeldt hvertfall tre uker til... med førstemann var jeg kjempe deprimert pga bekkenløsningen, kunne jo ikke gjøre noen ting, alt var nytt, denne gangen er det lettere å takle.. ønsker dere andre bare lykke lykke til!!!!!! jeg prøver å se det sånn at det kommer jo noe fantastisk ut av det:) et nydelig lite nurk=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå