Gå til innhold

kk Redusert tilbod til pasientane ved Kvinneklinikken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det er helt latterlig.... tilbudet blir jo tilbakestillt til de grader nå, med tanke på at vi faktisk er i år 2009!

fx.....

"– Det vil gå ut over pasientane på den måten at dei vil få dårligare service. Vi kjem til å prioritere fødetilbodet og akuttberedskapen knallhardt, men både barselkvinner og kreftpasientar vil merke at vi ikkje har like mykje tid til å hjelpe som før, seier Britt Eide.

Som eksempel nemner ho at nybakte mødre ikkje får like mykje oppfølging og hjelp til amming, samtaler, stell av barnet eller anna dei føler behov for i denne perioden. Dette vil vera vanskeleg å få til, for eksempel på avdelinga med 18 barselkvinner som har hatt normale fødslar. Der vil det for det meste berre vere ein til to personar på vakt om gongen."

og det at pappan får være dr 1-2 timer etter fødselen og etter det må komme i besøkstiden er latterlig! det er jo pappan! vel... jeg blir ikke liggende tiden ut...

Skrevet

jeg vil dra hjem fortest..

liker ikke sykehus og de er viktig for pappan å få være med sønnen sin også..

synest de er uhørt....

rett før vi må føde utenfor kk, nett sjekke ungen å gå hjem i gjenn...

utrolig at de er mulig :(

Skrevet

Helt uansvarlig spør du meg! Jeg jobber selv om sykepleier på Haukeland og vi kjenner presset for å si det sånn! Så og si alltid for få folk på jobb! (jeg jobber som vikar på div avd så ser endel fortvilte situasjoner).

Skrevet

Dette syntes jeg høres helt vanvittig ut! Gjelder dette bare i Bergen? Hadde blitt skikkelig redd om noe sånnt skulle skje her i Kristiansand!!! Kan dere reise et annet sted å føde eller? Tror nesten jeg hadde vurdert det! Forferdelig synd det skal være sånn i Norge i 2009! Og rett og slett for dårlig!!!

Skrevet

man kan vel muligens dra til voss, men hører en del som gjør de alt....

mulig de må si nei evt begrense de snart...

vanskelig å si :(

får bare å håpe man får hjelp når ungen kommer egentlig...

Skrevet

Herlighet! Jeg hadde vært redd altså, og jeg er tredjegangs! Tenk på de som venter sitt første barn da...

Skrevet

Er glad for at dei prioriterer fødetilbodet, og tryggleiken rundt sjølve fødselen, men vil ikkje vere lengre enn eg må på ei barselavdeling der ein ikkje får noko hjelp likevel. Håpar eg kan reise heim tidleg og heller få hjelp av pappaen. Vert nok ei utfordring med amminga, sidan eg er førstegangs, men om dei ikkje har nok personale til å hjelpe med amming så er det jo ingen vits å vere der. Eg får heller spørje andre erfarne damer til råds. Slik tenkjer eg.

Skrevet

jeg er enig med deg soleia..

er førstegangs hær og tror jeg får mere hjelp hjemme en på kk...

så drar nok hjem fortest mulig....

Skrevet

Er enig med deg soleia. Det viktigeste er at barnet kommer trygt ut, og en kan får jordmor hjem på besøk og ammeklinikken er åpen. Jeg hadde store ammeproblem etter ks, og det er vanskelig at noen hjelper om det oppstår. En må nesten lese litt og ta med gode råd - og så finne ut av det selv.

Når det kommer til pappatilbudet er det synd at far ikke får være der, men det fremstilles for førstegagnsfødende som at dette er noe ALLE får lov til og at det er vanlig på alle fødeavd. De fleste av mine venninner har ikke fått plass på barselhotell eller fått familierom, og har ligget 2 døgn på fellesrom der en enklere får hjelp og en kan hjelpe litt hverandre.

Om det skulle skje noe alvorlig har de enkeltrom med frisk blir ikke prioritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...