Nangiliama Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Jeg er førstegangs, og bikket i dag 18 uker (hurra:)) Men livmora mi er på tur å krype over navelen allerede! Var hos jordmor for en uke siden, og da kommenterte hun at jeg hadde stor livmor for å være 17 uker på vei, og at hun var spent på å høre når jeg hadde vært på ultralyd.. Men jeg var på ultralyd da jeg var 7 uker på vei og fikk bekreftet termin, og da var det bare et foster der.. Regner med at dette ikke kan ha endret seg siden da...!? Hvor høyt opp er livmor hos dere andre? - Har ikke fått noe symfysemål ennå.. Men kan nevne at jeg er 163cm og relativt kort i overkroppen hvis det har noe å si da...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 jeg var 18+3 når jeg var hos jm og da var livmora over navlen...jeg er også kort i overkroppen, selv om jeg er 170 cm...men cm hos meg tilsvarte gj.snittet, så selv om livmora var over navlen var livmora helt normal.. siden du har vært på tidlig ul er det nok bare en og terminen stemmer...noen har jo stor livmor bare;-) lykke til på ul;-)
Gjest eelis+spire Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg er 13+2 og livmora mi når nesten navlen allerede. Var på ul 10+6, og da var det bare en inni der. Jeg er selv 158 cm, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre? Eller kanskje vi bare har stor livmor :-)
Pooh Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Klarer ikke kjenne livmoren, jeg. Hvordan kjenner dere det?
Marsmammaen:) Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Du vet det er den når du kjenner den =) Nesten som en liten ball som ligger inni magen... Men... Jeg har bakovervendt livmor, kan dette ha noe å si på når livmoren "treffer" navelen... At det tar lengre tid før den kommer opp dit? Er i uke 18 nå (tror jeg) og livmoren er enda ca 1-2 cm under navelen... Skal tilbake i ultra i slutten av mnd og få bekreftet termindato og hvor langt jeg egentlig er på vei. Kan vel legge til at jeg er lang og slank, 170 ca...
LykkeligMamma89 Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Jeg er 25+2 og har symfysemål på 30 cm. Livmora ligger rett under ribbeina. Jeg har visst også veldig stor livmor (eller veldig stor baby) Er 1.75 høy...
Gjest eelis+spire Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Det er som hun før meg sier, du vet at det er den når du kjenner den! Jeg syns den er lettest å kjenne på morgenen når jeg ligger på rygg i senga, før jeg går på do (blæra presser den utover, tror jeg). Den kjennes ut som en stor, knallhard ball. Jeg har lagt ut bilde av magen på morran, det er på profilen min :-D
anrø Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Er 13+4 og jeg var til kontroll idag.Han målte til 14 cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå