Gå til innhold

Noen som har hatt bakteriell vaginose her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken behandlig fikk dere mot dette? Gikk det helt bort? Kom det tilbake fort?

Har prøvd både vivag og Lactal, og det hjalp på i ca 2 uker.. men så er d like ille igjen...

Huff, flaut å komme ut med dette, men orker ikke å føle meg så forbanna ufresh nedentil lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt det, men brukte det som cover up-story når jeg ikke drakk under svangerskapet (mens det ennå var hemmelig), så jeg måtte lære meg litt om det ;-) Det er vanlig å få en antibiotikatype som heter Flagyl (denne fungerer ca som antabus hvis man drikker, derfor er den verdens beste unnskyldning i tidlig graviditet). Den taes som vanlig antibiotika i 10 dager, og i løpet av den perioden bør en være kvitt vaginosen. venninner har hatt stor suksess, det er visstnok veldig effektivt. Hvis du ikke tåler antibiotika, er jeg redd jeg ikke har noen ideer...

Skrevet

Jeg tåler heldigvis antibiotika så det skal gå bra ;)

Da får jeg bestille meg en legetime da, og få dette ordnet...

Hva mener du med antabus egentlig? Har jeg aldri hørt om før :) Blir man klin kokkos av dette hvis man drikker altså?

Skrevet

Nei, heldigvis ikke så gærent :-D Antabus brukes på alkoholikere fordi det gjør det umulig å ta inn alkohol. Man spyr som besatt hvis man prøver å drikke. Og denne Flagylen har visstnok samme effekt. Så da jeg holdt graviditeten skjult, sa jeg at jeg gikk på Flagyl som gjør det umulig å drikke. I tillegg er jo "jeg har bakteriell vaginose" en grei samtalestopper ;-)

God tur til legen og lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...