Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vurderer å ta bytte jobb en to års tid, nå som vi har småbarn. Han ønsker å jobbe nærmere der vi bor, slik at han slipper all reisingen til og fra jobb. Han tjener helt greit i årslønn der han jobber nå, men han sier at hvis han fikk noe av den samme lønna eller bedre ved å jobbe som assistent i barnehage, så ville han heller gjort det.

Men så er spørsmålet hva kan man forvente å tjene i årslønn som assistent i barnehage i disse dager?

(Han har høy utdanning, men det har kanskje ingenting å si når man jobber som assistent? Han har ikke pedagogikk (noe som ville ha vært smartere, men...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnlønn assistent er 217000 i kommunale bhg. Hvilket hakk man begynner på kommer da an på relevant erfaring/utdannelse

Skrevet

Årslønn som assistent i barnhage mener jeg begynner rundt 220 000, men det varierer en del fra kommune til kommune. Om han søker på assistentstilling, så er det assistentlønn han får, uavhengig av hva slags utdanning han har. Det eneste som kan gjøre en forskjell er om han har barne- og ungdomsarbeiderutdanning, da kan han få litt høyere lønn. Om han har relevant erfaring så vil også det telle i forhold til ansiennitet, og kan gi mer lønn.

Skrevet

grunnlønnen min er 223000, gikk opp fra 218 forige sommer.

Skrevet

Sikkert jeg som husker feil her da.Sjekket sommeren 2007, men det er jo snart to år siden.

Har han fagbrev som er relevant, blir det faglært som blir grunnlønn, og den tror jeg er 270 000 ca

Skrevet

Hmm, han har nok ikke relevant utdanning. Men har bachelorgrad. Har sagt til han at med ett år med ped, så kan han velge mellom flere jobber. Blir nok ikke noe barnehagejobb da, gitt :/

Skrevet

Har han ingen arbeidserfaring som kan trekkes inn og gi ansinitet til høyere lønnstrinn heller? F.eks vært hjemme med egne barn?

Skrevet

Ansinitet har mye å si på hvilken lønn man får som assistent. er assistent selv å d er veldig dårlig betalt, så lite å hente rett og slett. Jeg er utdannet noe annet jeg også,men har kunn 125 kr i timen. men jeg trives veldig godt å vi klare oss akkurat. Bare jeg får ettermiddag og helg fri så er jeg fornøyd:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...