Gå til innhold

Hva trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid trente jeg step2 to ganger i uken, men slutta når kvalmen og trøttheten kom i uke 6. Nå begynner formen å bli bedre og jeg tenkte å starte igjen med trening, men lurer på om jeg bør fortsette med step. Det blir jo en del hopp og sprett, er det bra for babyen i magen? Noen som har noen forslag til andre treningsformer? Hva trener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nesten ikke trent siden jeg ble gravid. Først pga jeg var så usigelig trøtt hele tida, og så pga tid. Men jeg går på yoga for gravide og prøver å svømme litt. Jeg tenkte å starte forsiktig opp med spinning igjen og trene armer og bein inne. Og gå på tur da, masse tur!!

Skrevet

Jeg skulle trene svømming, ro-maskin og elipsemaskin, men det har sklidd sørlig ut. Er litt begrenset hva jeg rekke med jobb og 3 barn, men skal skjerpe meg nå til uken så lenge bare bekkenet holder.

Skrevet

Jeg hadde et lite opphold de første 3 mnd jeg var gravid pga kvalme, trøtthet og migrene men nå er jeg i gang igjen. Trener på sykkel eller tredemølle og styrker kroppen på forskjellige apparater. Trener fast ca 1 time 3 ganger i uka, kjempedeilig synes jeg. + Yoga om jeg får til en gang i uka. de anbefaler jo faktisk gravide å trene:)

Skrevet

Trener samme måte som jeg gjorde før jeg ble gravid, og er nå i uke 25. Litt mer forsiktig med styrketreningen, og trener bl.a ikke rette magemuskler, men ellers er det lite som er forskjellig.

Skrevet

Har forholdt meg til at man kan fortsette samme treningsform som man er vant med fra før man ble gravid. Bortsett fra hvis det gjør vondt noen sted. Tror man må være flinkere til å lytte til kroppen sin. Jeg har så ett spørsmål om smerte under magen, nesten som sting eller hold?. Noen som har opplevd dette? Jeg kan få det når jeg går på rolig tur eller når jeg gå på spinning. Jeg har holdt meg til ca 3 -4 ganger spinning pr uke. Litt mindre nå i påsken, men da har jeg gått turer på langrennski og turer på fjellet istedet. Trente forsåvidt ikke noe de første 3 mnd. Var så utrolig trøtt... Jeg er nå i uke 27 og min siste uke i 2 trimester...

Skrevet

Jeg fortsatte hovedsaklig med samme treningsformer som tidligere, step og spinning 1-2 ganger i uka. Men spinningen kuttet jeg tidlig ut da jeg følte det ble for intensiv, tok heller 1 time på ellipsemaskinen o.l.. Men i uke 20 kjente jeg at enkelte bevegelser på step ikke fungerte for meg lenger- jeg fikk bla noe ubehag i lysk og mage region. Ikke direkte smerter, men det "lugget" litt. Dette gjaldt spesielt når vi sto bredbent eller krysset benene, og når intensiteten ble for høy. Dagen etter hadde jeg veldig vondt i hofteregionen, og dette har fortsatt nå i ettertid. Snakket med legen min i uke 22 og hun mente at jeg kan ha utløst en rekajon på bekkenet... Så nå har jeg fått bekkenløsning, og kan ikke løfte noe lenger, gå turer lengre enn 30 min eller gå på kjøpesenteret for den sags skyld :-( . Angrer nå på at jeg ikke satte ned tempoet mer, og ønsker med dette å minne alle dere jenter om å KJENNE på kroppen hvor mye du tåler. IKKE press deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...