Gå til innhold

samboer som ikke skjønner mine svangerskapsplager..trenger tips jeg...:(


lilletrilleee

Anbefalte innlegg

er det noen her som har en samboer som ikke skjønner deg, når det gjelder kvalme om morgenen.... jeg er veldig kvalm vær morgen og er uopplagt ,trenger og sove lenge og hvile for da går kvalmen lettere over.. jeg har sagt til han at jeg er kvalm men virker ikke som han vil registrere det.jeg føler at jeg klager mye om kvalmen og prøver og ikke klage så mye mer, virker som han tror jeg bare sier no......her om dagen kunne jeg ikke bli med på en biltur som skulle vare i rundt 5timer+ kl 8 på morgen for jeg våknet av kvalme og hadde sovet veldig dårlig om natten...kansje 3 timer bare.. jeg sa jeg ikke orket og bli med på bilturen... jeg var redd jeg skulle spy på turen...da ble det sur stemmning.. er det noen som kan gi meg noen tips?? også vil jeg avstå fra sex noen ganger da jeg syntes det er ubehagli da det strammer i nedre del av mage... det faller heller ikke i smak hos ham. jeg blir koko!!!! jeg trenger tips... hislen jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huffamei.. høres ikke bra ut.. sliter veldig med kvalme og trøtthet så jeg vet hvordan du har det.. kjørte hjem fra fjellet igår, det var en helt forferdelig tur på fem timer, og måtte stoppe flere ganger og lufte meg litt.. samboeren min er sykepleier så han er veldig forståelsesfull, så jeg vil anbefale at han kanskje leser litt om hva som faktisk skjer med kroppen din, står jo masse på nettet.. Og på verdensbestepappa.no så er det forum for blivende pappaer.. Kan jo hende han forstår litt mer når han ser at det faktisk er helt normalt å være sånn du er, og at det er forståelse og litt ekstra omsorg du faktisk trenger..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar... skal prøve og få han til og lese litt om temaet, jeg er så frustrert og lei meg om dagen:( føler meg ikke forstått..har bare lyst og gråte. jeg greier nesten ikke stå opp om morgenen pga kvalme..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du skal kjøpe en bok til ham, som en gave. En bok som er skrevet for menn, men som også forteller litt om hvordan mammaen har det i svangerskapet, i tillegg til at det står mye om barnet selvfølgelig.

Jeg kjøpte en slik til min mann når vi ventet barn sist, og han ble nok mer interessert og forståelsesfull etter det.

 

I morgen skal vi på 1 times kjøretur. Jeg tar toget, og blir hentet av mannen min på stasjonen. Orker ikke kjøre selv, tørr ikke heller, er så trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et tips om at man kunne være hjelpt med en tørr kjeks på senga før man i det hele tatt tenker på å stå opp:) Kanskje han kunne være så elskverdig å servere deg på senga da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

samboeren min har kjøpt seg boka Pappaboka, og den kan anbefales. Leser nesten mer i den enn i min egen, er så utrolig morsomt og bra skrevet.

 

Står blant annet veldig tidlig i boka at " nå har dere mannfolk en veldig viktig oppgave, nemlig å si til din gravide kvinne at hun skal ta det helt roloig og ruge. RUGE. "

 

Kjøp han boka i gave! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg å har en samboer som ikke skjønner seg på åssen det er å være gravid, det er faktisk ganske slitsomt til tider, blir litt frusterert, er faktisk hans barn å. jeg trenger masse sympati og forståelse men får ingenting a det føler jeg:( jeg føler meg lissom litt aleine om dette, håper det blir bedre etterhvert, har ikke turt å si noe, men kjenner jeg har en boble som sprekker snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så greit for mennene våre å sette seg inn i vår situasjon, når vi blir kvalme og uopplagte, uten at de egentlig ellers merker noen forskjell. Men vi trenger støtte, jeg ble i hvertfall i dårlig humør hvis jeg ikke fikk noen forståelse for at jeg var dårlig.. Anbefaler boken Hakkespettbok for førstegangsfedre! Den er skrevet på en morsom måte, men er den eneste boka samboeren min noen gang har lest :) Han syntes den forklarte ting på en veldig grei måte, i forhold til disse andre faktabøkene! Lykke til :) Dere er 2 om det, så han må ta sin del av det som følger med!! Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre andre valg enn vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så frustrert og deppa, jeg greier ikke at han tar på meg engang. og sex kommer ikke på tale,jeg har mistet interessen for sex helt!!! blir sinnt når typen min mener han må jo ha litt mener han. jeg har vondt i magen hele tia og for livmora vokser,er så lei og avvise han hele tia.det jeg sier går inn det ene øret og ut det andre. må gjennta meg selv om det samme hver dag,jeg blir så deprimert... har begynnt og trekke meg helt unna for han peser så ille og føler at han heger over meg og skal kose og stake hele tia,jeg synts det er irriterende...jeg får ikke puste,jeg får angst(trang hals) han sier han ikke har det bra i forholdet fordi jeg ikke vil stake og kose meg han fortiden. jeg har det heller ikke bra. kroppen min har sagt stopp,jeg vil ha den for meg selv litt....noen ganger blir jeg så frustert så jeg gråter......... allt dette begynnte da jeg ble gravid,så det går nok over. jeg har så store svangerskapsplager at jeg bare vil trekke meg inn i meg selv og ikker bli tatt på...vil være i fred...................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal snakke med legen din om dette jeg. Du trenger noen å prate med som forstår deg og hører på deg! Eller kanskje jordmor kan være bedre å snakke med. De har ofte bedre tid til å snakke og har mer forståelse for tilstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var ikke bra. Enig med overnevnte innlegg, snakk med noen! Jordmor/ lege kan i sin tur snakke med kjæresten din, er det lenge til neste kontroll? Jeg lurer jo litt på om han ikke var forberedt på hva svangerskapet kan innebære, og vet han at denne tilstanden du er i kan vare enda ett helt år ett fødselen? Lykke til, jeg håper at det ordner seg når han får pratet med noen og virkeligheten går opp for han. Ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...