Gjest Tale30 Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Mange som opplevde at barna ble syke i etterkant? Vi skal vaksinere i morgen, og jeg gruer meg litt. Er det noen forhåndsregler vi skal ta? Ting å ha i hus etc. Hun har aldri vært syk før, og er 3,5 mnd.
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Mini bare sov mye den dagen, dagen etter var han som han pleier. Etter 5mnd vaksinen fikk han litt feber, men ikke så mye. Vi ga han en paraset når vi la han og dagen etter var han helt frisk da også. Det er jo samme vaksinen begge gangene, så jeg vet ikke om feberen andre gangen var tilfeldig eller om de pleier å reagere forskjellig. Du kan jo uansett kjøpe inn paraset, så har du hvis dere trenger, bortsett fra det trenger du ikke å gjøre noen ting. Det eneste mini har reagert på når han har fått vaksinen, er å bli holdt fast i det sprøyta skal settes, selve sprøyta har han ikke reagert på i det hele tatt. Jeg tror det er viktig at man som mor/far ikke er nervøs og gruer seg, for det merker barna, så pass på å vær mest mulig rolig når dere går inn til helsesøster, så går det helt sikkert helt bra.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Mi ble syk, feber,feberverk, grein ikke noe særligt, men låg å ynket seg hele tiden. Lot henne ligge i bare bleien hele natten, med et lett teppe over. Men måtte skifte dyne flere ganger den natten, for den ble gjennomvåt av svette... Vis du ikke har det så kjøp febermåler å parasett stikkpiller.. Jeg trodde de hadde stikkpiller på butikken men de hadde bare fra 6 kg å oppover, å det våget jeg ikke å gi mi på litt over 5 kg.. Hun var mye bedre dagen etterpå, var vell frisk et døgn etterpå, men var ikke noe kjek... Off, snart 5 månders vaksinen nå..
Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Heisann. Lillegull ble ikke syk, men sov mye den dagen. Var helt fin dagen etter. Var ikke noe problem med sprøyta, gråt bare noen få sekunder, og det var mest fordi han ble holdt så fast tror jeg. Som de andre sier: kjøp inn paracet stikkpiller (hvis ikke du har) for sikkerhetsskyld. Lykke til!
Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Dottera mi sov berre mykje den dagen og natta, men ingen reaksjoner på nokon av vaksinene heller.
Gjest Tale30 Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Ok. Godt å høre at det ikke er alle som reagerer, og at det går bra med dem som gjør det. Jeg får kjøpe inn paracet og være ekstra oppmerksom på henne i morgen. Lot dere barna sove hele natten, eller hadde dere på alarm for å sjekke dem med jevne mellomrom i løpet av natten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå