Gå til innhold

Dere i uke 10-12, hvor mye har dere gått opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp 2,5 kilo allerede og bør skjerpe meg... Gikk opp 7,5 kilo i det forige svangerskapet og tenkte jeg ikke skulle gå opp noe mer enn 10 kilo denne gangen, men dette var jammen en dårlig start. Forrige gang begynte jeg ikke å veie meg før i uke 8 da, kanskje det hadde kommet på et par kilo allerede uten at jeg visste det:-) Men nå skal jeg kutte ut sjokoladen (blitt litt mye i påska), og begynne med treninga igjen, så tenker jeg det jhelper seg. Hvor mye har dere gått opp? Føler at jeg har gått opp unormalt mye allerede...

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg sniker meg inn fra 2. tri, og må bare si at jeg misunner deg dine små kilo. På første kontroll uke 12+2 hadde jeg gått opp 8 hele kilo. Og det var FØR påska. Gud bedre, hvordan skal dette gå...

Skrevet

jeg går ikke opp i det hele tatt jeg :( nesten så jeg ønsker det kommer noen kilo snart. men det har sikkert noe med at jeg kaster opp en del, gikk ned et par kilo da kvalmen kom for fullt. jeg er 12+0 idag så er vel snart kvalmen gir seg og matlysten kommer tilbake.....

Skrevet

jeg også snikr meg inn fra trimester 2.

jeg har gått ned 2 kilo og gått opp igjen det ene.

latså alt i alt har jeg tik nå i uke 14 gått ned 1 kilo.

sist svangerskap gikk jeg opp 28 kilo.

klarte faktisk og komme ned 31 av den før jeg ble gravid igjen. det er 15 månder siden jeg fødte sist.

Skrevet

hadde gått ned 5 kg jeg, men tror jeg har gått opp 1 eller 2 nå. Kan vel bare gå en vei fra nå av og det er oppover :/

Skrevet

Takk for svar, godt å se at det er store forskjeller:-) Vi går vel opp i rykk og napp. Og vi må vel tåle de ekstra kiloene (selv om jeg har noen ekstra fa før også). Jaja, det blir gøy med baby uansett, men skulle gjerne halvert svangerskapstida:-)

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg veier nå, har ikke batteri i vekta og nå har det vært påske...sier ikke mer om den tida.. Men har nok gått opp 2-3 kg tenker jeg og liker det ikke!

Skrevet

måtte bare svare på denne..... i forrige svangerskap gikk jeg opp 30kg. riktig nok med tvillinger, men de kom 7 uker før tiden, så det kunne vært værre. men det meste gikk av igjen etter noen mnd. og de siste 4 kg måtte trenes bort. denne gangen har jeg gått opp 1,5 kg og jeg er bare i 6 uke...... er ikke så bekymret. bare man prøver å holde seg litt aktiv.... amming og turer med vognen tar for seg kg etter fødsel.

Skrevet

Eg e no 11 veker på vei, og har gått opp 5 kg. Spiser ikkje noe mer enn eg pleier. Har allerede fått ødemer i beina, og da kan jo ha litt av skylde. Ja, ja. Sånn e livet.

Skrevet

Er i 12. uke, har gått ned 2-3 kg.Har vært mye dårlig så det er nok det som har gjort det. Det er omtrent som første gang tror jeg. Da la jeg på meg mitt første kg i uke 17-18, gikk opp 15 totalt.

Jeg er vel sånn gjennomsnittlig i vekt tror jeg - er iallefall ikke noe fare at jeg har gått ned.

Er vel ganske store forskjeller her tror jeg. Er ikke spesielt mye med 2,5 kg som HI skriver synes jeg.

Skrevet

Jeg er i 11. uke, og vekten står foreløpig helt stille. Har vært ganske dårlig og til tider kastet mye opp da. Nå begynner kvalmen å stabilisere seg litt. Regner med at det vil merkes på vekta etter hvert.

Skrevet

Syns det er ergelig å gå på vekta i dag og se at jeg har gått opp litt over 2 kg allerede (10+3) og da har jeg ikke regna med at jeg hadde "omgangssyken" da jeg fikk mistanken om graviditeten og gikk ned enda 1 kg. Jeg vet hvorfor jeg har lagt på meg. Har spist ALTFOR MYE og IKKE LEET på meg. Arg, blir sint på meg selv, så nå skal jeg legge om og det er ønskelig at vekta skal gå litt tilbake. Skal IKKE slanke meg, men spise mindre enn jeg har gjort til nå (ikke FOR lite) og mosjonere, så får vi se hvordan det går. Har en 7-8 kg mer enn jeg bør ha fra før på kroppen, så det er derfor jeg blir irritert på meg selv, for at jeg ikke har selvkontroll!

Skrevet

lagt på meg 2-3 kg er i uke 11.... ser ut som det er mer da jeg har fått stor mage og pupper allerede... men men greit det ikke viser så godt på vekta enda=)

Skrevet

Godt det er flere i samme båt :)

Skrevet

det hjelper på humøret!

Skrevet

Snike snike inn fra 2.tri :)

Forrige svangerskap gikk jeg først ned 10 kg, for så å gå opp igjen 18...Så alt i alt 8 kg opp....

Denne gangen har jeg bl.a. gått på prednisolon,som er piller som folk legger på seg av og som gir høyt blodsukker etc. Har gått opp 5kg og er 12+ 6.... Håper at nå når jeg har sluttet med de pillene at jeg kan gå ned igjen....

Skrevet

Jeg er 11+5 og har gått opp 1 kg. Veier litt mer enn jeg strengt tatt burde i utgangspunktet, så skal passe på at vekta ikke tar helt av. Sist svangerskap gikk jeg opp 30 kilo. Det skal IKKE skje igjen!!! Har vært litt lite aktiv p.g.a kvalme og trøtthet, men nå tror jeg det bedrer seg. Planlegger litt helsestudio fremover,- også p.g.a ryggen.

Skrevet

jeg har ikke helt begynt inne på 2. tri ennå, så henger meg på her. Er 13+2 i dag og har gått opp 4 kg. Hjelp! Er ingen sylfide fra før av heller, og i dag så jeg hvor enormt stor magen min har blitt! Ser ut som jeg er i 7. ende måned sikkert! Skulle ikke hatt på de klærne jeg hadde på på jobb i dag, de avslørte den store magen, og det synes jeg er *flaut* så tidlig! Har forsøkt å holde den inne i hele dag, og det kjennes.

Håper vekta stabiliseres:/

Skrevet

Ja, det er veldig godt å høre om andre som også går opp litt. Jeg har noen kilo ekstra fra før og skal bli flinkere framover. Men de første ukene har jammen vært tunge, men kvalme og trøtthet og ekstra sug etter sjokolade. Men nå skal jeg stramme inn, ikke bli hysterisk altså, men bli flinkere til å være aktiv og spise mindre snop. Så får vekta kansskje en litt slakkere kurve. Veide meg idag og konstaterte 3 kilo opp tilsammen nå... Føler meg som en kilomagnet he-he:-)

Skrevet

Jeg er nå 10+3, og har foreløpig gått ned 3,5 kg.. Har litt fra før, men tror jeg har gått ned fordi jeg ikke har hatt noe særlig matlyst de siste ukene! Bare denne siste uken har jeg gått ned 1 kg.. Blir litt engstelig for at jeg ikke får i meg nok næring, men det er jo litt å "ta av". Kiloene kommer nok snart!

Skrevet

ikke noe :) har gått ned 1kg, ved å spise sunt og kutte ut godis :D men har ikke gått inn for å slanke meg, bare sluttet med godis fordi jeg ikke klarer tanken på det og blir kvalm :D

Skrevet

Skrev ned alt jeg spiste i går og regnet ut. ble litt i overkant av 1700 kcal og i dag var det 300 gram ned. :)

Skrevet

jeg er i uke 8+3 og har gått ned 7,5 kg!!!!! hurra!!!! begynte på grethe roede uken før jeg fant ut at jeg var gravid og har fortsatt på tross av graviditeten. jeg veier ca 25 kg for mye, 8 av de er etter siste sv.skap og håper på at jeg ikke kommer til å gå opp noe særlig denne gangen. satser på at det kommer til å "utligne" seg. er veldig kvalm også, så det hjelper jo litt på matinntaket. :-)

Skrevet

Jeg er 11+6 og har gått opp ca 1 kg:)

Skrevet

jer e 10+2 og har gått opp 1,4, kilo. Tror det er fordi jeg spiser litt mer for å holde kvalmen borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...