syngejente Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hadde besøk av tanta mi.Hun er slitsom og maser.legger seg bort i alt mulig. Hun får ikke overnatte hær mer. Hun skjønner ikke at jeg er sliten og trenger ro. Babyen min har vært urolig 5 dagene hun har vært hær.Det verste er at hun mener jeg gi ungen min for mye pupp. Det er ikke sant ,hun er 7 uker og får mat ca hver 3 time.Hun er lita og trenger å legge på seg. Babyen må få mat når hun er sulten.Tante mener hun må ligge å skrike. Jeg er kanskje for snill.
♥♥♥ Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Hei. Jeg tror ikke du er for snill i forhold til mating. Snuppa mi er 12 uker, og spiser alt fra hver andre til fjerde time. På helsestasjonen sier de at ho skal få mat så ofte ho ønsker... I tillegg sier de at små babyer ikke skal ligge og skrike over tid. Ett par hyl går jo, men jeg ,lar ikke snuppa ligge og hyle over tid... Syns du skal sette grenser ovenfor tanta di, mener å si ifra. Jeg har sagt ifra både til mamma og mormor i forhold til hyppighet på amming, at ho får mat når ho er sulten- som regel hver tredje time- og ikke ammer etter klokka...
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Når vi var små, så anbefalte de at man ammet hver 3.time uansett. Hvis babyen ble sulten etter 2 timer, så skulle man likevel vente til det hadde gått 3timer. Derfor så hadde mange problemer med ammingen fordi de ikke fikk nok melk ved å kun amme hver 3.time hele tiden uansett. Man trodde også at babyer hadde godt av å skrike, for da fikk de så bra lunger. Nå har man funnet ut at begge deler er tull og ingen av delene er anbefalt lengre, så når de som er i vår foreldregenerasjon skal komme med gode tips og "sånn gjorde vi det", så skal du bare svare at, "ja, det trodde man var best da, men nå har man funnet ut at det beste er...". Hvis ikke hun gir seg da, så får du legge til "husk at du begynner å bli gammel", så bør hun gi seg. Små babyer kan ikke bli bortskjemte og skal ikke ligge å skrike, så du kan ikke være for snill mot babyen, kun mot tanta di hvis du ikke er streng nok mot henne:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå