Gå til innhold

Flere som plages av hemeroider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe stas altså! Har en gjenstridig som gjør det vondt å bevege seg...

Smører med reseptfrie kremer, drikker masse vann, mosjonerer, spiser grov kost, drikker Biola, iser ned endetarmsåpning en gang per dag. Flere råd???

Elles har jeg begynnende åreknuter på bena. Bruker støttestrømper og håper det skal hindre de i å komme mer...

Jaja, men litt ugreier må vi vel gjennom! Det er nok verdt det ;-)

Måtte bare få syte litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, fikk det for litt over en uke siden. Fikk faktisk resept stikkpiller hos legen som jeg skulle bruke en uke. Hun sa også at jeg skulle bruke kremen i samme merke som var uten resept (Sheriproct). Den hjalp mot kløe og vondter. Det legen ikke sa var at jeg skulle prøve å dytte klumpen inn etter hvert dobesøk. Da jeg oppdaget det på nettet hjalp det veldig mot vondtene og jeg tror den har blitt litt mindre nå.

Det var guffent i begynnelsen, men nå har jeg fått teken på det, hehe og håper det går over - er glad det er bare noen uker til termin :)

Skrevet

Jupp, i påska fekk eg skikkeleg "utbrudd" også :( Har hatt litt smågreier før, men ikkje så ille som no. Spesielt ein som er hard og blør...har brukt Ac3 sidan onsdag (+ laktulose), og det har faktisk betra seg mange hakk. Eg også las på nettet at det skulle hjelpe å dytte klumpen inn igjen, men det går ikkje med denne her-men den har no uansett blitt mindre. Drikker biola, eter linfrø og får i meg så mykje grovt som mogleg. Ellers så funker det for meg å ete nokre skikkelege porsjoner med salat når magen er ekstra ille. Eg kunne nok klart å pressa i meg endå meir drikke, men sidan eg alt står opp kvar andre eller tredje time på natta så frister det jo ikkje å pøse på med endå meir vatn! Må jo sove ein gong også…

mimmi ’80-undersøkte legen deg, eller berre fekk du resept på stikkpiller? Det er liksom ikkje så festleg å tenke på ein sånn undersøkelse-privatlivet blir liksom nok invadert i løpet av eit svangerskap synes eg :S Men må ein så må ein…

Skrevet

Nei, hun undersøkte meg ikke. Jeg bare forklarte hvordan den så ut (hadde kikket i speilet hjemme, he he) og ca hvor stor den var. Var visst en egen diagnose som het svangerskapshemoroide. Tok ikke av meg et eneste plagg jeg :)

Skrevet

Har lest at i tilegg til å dytte den inn igjen (så lenge de ikke er for store) kan det lønne seg å ligge mest mulig og prøve å ha rompa høyere enn hjerte slik at blodet går tilbake.

Ikke behaglig over lenger tid, men en liten stund etter dobesøk. Sammen med nedising og minst mulig trykking.

Ikke godt uansett!

Skrevet

Hehe eg også har nok vore framme med eit speil for å sjekke kor ille det var! Føler liksom ikkje eg trenger noko undersøking nei, ingen tvil om kva det er liksom :S

Skrevet

Takk for råd! Greit å være flere i samme båt! Blir nok en tur te legen om det ikkje blir betre i løpet av et par daga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...