Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Jeg fikk avslag på søknaden min,siden jeg ikke var registrert på den nye bo steds adressen min.Saken er den at posten brukte 1mnd på å registrere at jeg bodde her.Skikkelig plagsomt! Så det jeg lurer på er om jeg skal søke på nytt,å eventuelt får jeg den godkjent denne gangen?Jeg har krav på full bo støtte. Hvor mye er en full bo støtte på,å betales den ut hver mnd eller alt på en gang? Takk før svar...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Det er ikke noe som heter full bostøtte. Den blir regnet ut utfra din inntekt, dine boutgifter, hva din kommune godkjenner som boutgifter, hvor mange dere er i husstanden osv. Meld flyttingen på folkeregisteret. Bostøtten betales ut den 10. hver måned.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Tusen takk for svar! jeg har bare os,barnetrygd og barnebidrag (når den begynner å komme da ) Å det er bare jeg og sønnen min på snart et år i hus standen Får bare søke på nytt!! Har meldt flytting på folkeregisteret...men det var posten som hadde rota det til..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Husk at de bruker fjorårets ligning for å beregne. Jeg får ikke bostøtte nå selv om jeg er student og kun har full OS. Det er fordi jeg jobbet i fjor og tjente over grensen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Anonym 20:27 Du vet at du kan søke om å få dagens inntekt lagt til grunn for bostøtte? Vet om mange som er blitt studenter og de får bostøtte siden de er gått mye ned i inntekt.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Ja det vet jeg Har søkt om dagens inntekt men fikk avslag der også. STønader utgjør for mye i mnd...kjipt..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Problemet med å søke BS med dagens inntekt er at stønader som vanligvis ikke står i likningen tas med som inntekt. Det eneste positive er at du neste år kan søke med årets inntekt og få bostøtte, selv om inntekten din har gått opp. Jeg har bostøtte ut juli selv om jeg har jobbet 100% fra i fjor høst. Jeg skjønner ikke hvordan de får bostøttereglene til å gå i hop, mange som trenger som ikke får og mange som ikke trenger lenger som plutselig kan få.... Noen som har fått en vettug forklaring?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Hehe ja det har jeg opplevd. I fjor fikk jeg bostøtte selv om jeg jobbet og hadde over 20 000 utbetalt i mnd. Det var jo kun fordi jeg var hjemme med datteren min året før. Mens nå er jeg student og har kun OS + lån fra lånekassen. Så lånet blir sett på som inntekt+ barnebidrag osv. Kunne virkelig trengt de pengene nå ja, angrer på at jeg ikke sparte de i fjor..men men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå