Gå til innhold

Noen som har vært i syden med barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer en uke til mallorca i september. Tulla er da 22mnd og flyturen tar ca 3,5 t. Frykter veldig flyturen, og ser for meg en mulig 3 timers skriketur med barnet på fanget i fly-skrekk og gru... men det er kanskje fordi jeg har null erfaring med å fly med barn. Noen som har noen erfaringer og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Tyrkia når vesla var 6-7 mnd. Det gikk kjempefint. Hadde med leker bok, og mat på flyet,hun herjet rundt i fangene våre, og sov litt. Hadde med et par nye leker, det tat jo ofte litt oppmerksomhet. Slo ihjel noen minutter også ved at lekene ikke var tatt ut av pakningen sin engang, da kunne vi først se litt på dem før de var pakket opp, så kunne vi bruke noen minutter på pakke dem opp, og så kek med dem ;-)

Det går sikkert bedre enn du frykter. Spennende å titte på dem som satt bak oss på flyet var det også-

-god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært 2 ganger i Syden med barn - i Tyrkia da sønnen vår var 3 år og så var vi i Hellas i fjor da han var 5 og lillesøster var 6 måneder. Begge gangene var flyturen en udelt positiv opplevelse. Vi hadde med noen leker, et par bøker og litt å spise/drikke. Når det ble lenge å sitte i ro gikk vi litt frem og tilbake i kabinen for at ungen/ungene skulle får røre litt på seg. Er du heldig så sover hun deler av turen, og er du ekstra heldig er ikke flyet helt fullt enten på vei til eller fra, slik at dere får mulighet for mer armslag. Dessuten er flyene de bruker på charterturene etter min erfaring litt romsligere mellom setene enn de som brukes på innenlandsreisene, slik at man ikke får helt klaus..

 

I alle fall, 3 timer er jo ikke lenge i det hele tatt! Det går sikkert veldig bra. Ofte er det også sånn at om man er forberedt på det verste, så blir man positivt overrasket. Jeg ønsker dere lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...