Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Gjør riktig i å mobbe andre? Tipper på at 100% av dere svarer NEI, men i all verden, spør jeg dere nå.. Hvorfor har dere lov til å mobbe da?? Ser 50% av alle dibbere her inne (minst) driver på med å mobbe andre dibbere, tråkke de ned og henge seg opp i detaljer om andre som de egentlig ikke har noe med å gjøre... Jeg synes dette er en feigt holdning, og kan meg si at ikke rart det er så vanskelig å jobbe med barn som mobber andre, når problemt ligger hos foreldrene / de voksne!! På tide å bli voksen og ta tak i sine problemer kanskje ??????
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 fant forresten denne, bare til litt informasjon om deres atferdsproblem (mobbere) .... ; Det er både stærke og svage mennesker der mobber. Oftest er det dog personer, der har personlige problemer og føler sig usikre der tyer til at mobbe. Der er en tendens til, at personer med lave intelligenser mobber mere end dem der har gode intelligenser, men stadig er det en karakterbrist hos én, der gør at man vælger at mobbe. Man ønsker at stive sig selv af og skabe lidt ro omkring sig, når man vælger at mobbe nogen. Folk med stor empatisk følelse mobber praktisk taget ikke. Risikoen øges med mindre empatisk følelse. Det har også vist sig, at folk med stor fantasi og kreativitet meget sjældent mobber. Så man kan skære hårdt ned og sige, at den supertypiske mobber ser sådan ud: nedsat intelligens, ingen empatisk evne og ingen kreative evner. En usikker person der har brug for psykisk støtte. Hvad gør man med mobberen ? Ligesom sexchikane og børnemishandling ikke er acceptable adfærd, bør man gøre mobning til en ikke acceptabel adfærd og straffe det hårdt. Men politikerne har valgt ikke at gøre det, desværre. Selvom mobberen kan ødelægge mange menneskers psykiske liv, så går de fri i dag. Dette er uacceptabelt. Men vi kan gøre vores til, at de bliver straffet på en måde, og det er at klage til fagforeningen, til arbejdspladsen, til foreningen, til myndighederne. De bør udstilles som dårlige eksempler, fordi de gør andre mennesker ondt, og dette kan være livslangt. Det bør standes. Gerne gennem lovgivningen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Ja, dette er jeg enig i, HI. Jeg klarer ikke å forstå den stadige uthengingen av enkelte, kun fordi de har skrevet noe med nick. De(anonyme i disse tilfellene) må jo lete etter andres problemer og samle på innlegg fra alle innlegg til personen. Jeg personlig klarer/gidder ikke prøve å få med meg alle innlegg fra en person. Jeg kjenner jeg blir fryktelig irritert på slike innlegg, og det kan vel ha med at mitt barn har vært offer for mobbere i det virkelige liv. Jeg selv ble også plaget til tider, uten at det var direkte mobbing. Det vi ser her inne, er ganske typisk også på kvinnedominerte arbeidsplasser; baksnakking, tisking og hvisking bak ryggen, negativt snakk, finne feil hos andre osv. Så det er vel ikke så rart at vi finner det også her inne hvor flesteparten er kvinner.....
Gjest Tale30 Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Man kan i alle fall ikke klandre barna som mobber. Når jeg ser her inne hvilke holdninger som skinner gjennom fra ventende mødre og småbarnsforeldre, så forstår jeg hvorfor man aldri blir kvitt mobbing i skolen.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Jeg er ikke sikkerpå at 100% ville svare nei, jeg har sett nok av foreldre som lærer barna sine til at mobbing ikke bare er greit, men noe de må gjøre for å bli godtatt av foreldrene sine. Har bl.a noen elever på skolen med slike foreldre. Er helt forferdelig rett og slett, og jeg har også reagert kraftig på en del av brukerne her inne, men lite å gjøre med det når moderator og Jordmor Siri driter i at forumet deres tillater mobbing...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå