Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Holder voksingen virkelig rundt 4 uker som det står på pakken? Smører dere med noe etterpå, eller lar dere huden få puste? Blir det mindre vondt etterhvert/mindre rødt etterpå? Jeg prøvde meg på voksing for første gang nå. Det var ikke så veldig vondt egentlig. Men følte at jeg ikke fikk med alt. Men det er kanskje småhår som ikke var lange nok? Veldig greit om det holder lenge da! Da skal jeg hvertfall fortsette med dette, er så lei den høvelen! Det blir vel kanskje mindre hårvekst etterhvert også med voksing? =D
Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Dette er vel veldig indivuduelt, så eg kan jo berre svare for meg sjøl. Eg har fått mindre hår på legger og andre plasser etter at eg begynte å vokse meg (gjør det i salong). I begynnelsen tok det 2-3 veker før det vokste ut igjen, men no tar det litt lengre tid. Samt at hårene blir mjukere og ikkje så "fargesterke". Det blir mindre ont etterkvart og raudheita forsvinn jo. Eg vil anbefale deg å gå i ein hudpleiesalong og få eit sånt middel du bruker etter voksing, mitt heiter berre antibakteriell konsentrat, for det forhindrar inngrodde hår og slike ulumskheiter. Og om du voksar venusberget så må du ikkje ha sex på 48 timar, for det kan gje skikkelige plager iform av inngrodde hår, nupper, smuss og skitt inni porene. Soling er vel heller ikkje anbefalt, men om du går ut i sola etter å ha voksa leggene dine så er jo det noko heilt anna enn å gå i solarium liksom.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Takk for svar! Det med sex var bra du skrev, for det visste jeg ikke. Å det er akkurat der jeg har vokset! Pluss under armene. Men får du med alt? Jeg sleit med å få med småhår, men det er vel fordi de ikke er lange nok. Men tenkte at det er jo greit å bruke høvel på det lille som evt. er igjen. Etter et par dager, når det ikke er sårt lengere. )
Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Som sagt, eg gjer det på salong og ho får med alt forutenom dei aller minste hårene. Men det går jo ann å bruke pinsett. IKKJE bruk høvel, huden er så "maltraktert" ifrå voksinga av høvelen faktisk kan gjere vondt verre og dra med seg bakteriar. Det er ikkje viktig å få med seg alle hårene for etterkvar til dei vokse likt:)
Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Også ville eg venta med deodorant med alkohol i etter voksing under armane.
Onna Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Jeg vokser leggene selv. Første gangen gjorde jeg det i salong og syntes ikke det varte lengre enn en ukes tid. Ble grådig skuffet, men nå er det mye bedre. Så ikke gi opp for tidlig. Etterhvert varer det mye lengre og blir mindre rød enn i begynnelsen. Hender det er noen hår som ikke blir tatt nå også, men de kommer med neste runde. På Vita kjøpte jeg en krem for inngrodde hår som jeg tar på etterpå. Vet ikke hvor godt det hjelper, men skader sikkert ikke.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Og ein anna ting, ho som voksar meg seier at dei ikkje har lov til å ta braziliansk voksing på gravide, så dette er ikkje anbefalt. Dette har med endorfinar og adrenalin og slike ting. Som sagt sa ho at dei ikkje visste kva som skulle skje, men dei hadde fått beskjed om at det ikkje var tillatt for dei å vokse ei gravid kvinne der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå