Gå til innhold

Ville dere leid bil i Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvis dere måtte kjøre selv?

Jeg skal ha med barna på 11 mnd og 4,5 år til Spania sammen med bestemoren deres. Lurer på å leie bil, men da må jeg kjøre. Vi kan bli hentet og kjørt til flyplassen, men det vil bli like dyrt som å leie. Stranden ligger ca 2 km fra der vi skal bo...

Hva ville dere gjort? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha leid, uten tvil:)

Skrevet

Jeg hadde leigd bil. Vi gjør det hvert år når vi er i Spania. Enkelt å kjøre der nede så ingenting å bekymre seg for der :) Du er så mye mer fleksibel når du har bil, vi har aldri vurdert noe annet :)

Skrevet

Vi har leid bil flere ganger i Spania. Og da bytter vi på å være sjåfør jeg og mannen min. Synes ikke det er så vanskelig å kjøre der nede. Men noen plasser er det en fordel å ha en liten bil. Mange plasser er det dårlig med parkering og mange smale gater. Men det blir man vant til.

Skrevet

Ja, det ville jeg, uten tvil. Er så trygt og fint å kjøre der, så. Og det kan bli veldig slitsomt å ikke ha bil, bare med tanke på når man skal til byen, spise mat, shoppe osv.

Skrevet

og som et tips så er centauro billige ;) centauro.net

Skrevet

Sjekk også www.spaniaguiden.no

De var billigst når vi undersøkte for noen år siden.

Skrevet

Takk for svar! Da blir det nok til at vi leier gjennom autoeurope, det har vi gjort før..Tar med babysetet til minste og pute til største, så er vi sikker på å få bilsikring, og ikke minst HVA vi får...

Skrevet

mener du at de er litt useriøse ang bilutleie og forsikringer??

nå mener jeg autoeurope??

de virket veldig oppegående på siden de har,også er det en fordel at det er på norsk:-))

vi hadde tenkt å leie med all forsikring og barnesete til han på 3 år.

Skrevet

Nei, jeg er veldig fornøyd med autoeurope, derfor leier jeg der denne gangen også:) Men de har ikke ubegrenset med barneseter, og det er litt ymse hvilken kvalitet de har synes jeg...Spesielt de til de minste,,Derfor tar jeg med egne,,

Skrevet

ok,det var godt å høre.

vi kommer til en sende forespørsel før vi leier,og vil da spørre om muligheten til å leie bilsete til han på 3 år.

sist leide vi av AVIS,og det skal vi aldri mere,vi ble rundlurt,og sleipere og sleske folk skal en lete lenge etter......

nå er det snakk om Gran Canaria her da...når alt kom til alt,ble AVIS dobbelt så dyrt, vi betalte til slutt ca 2400 kr for 3 dager....og det var en vanlig liten golf,riktignok hadde vi full forsikring og 2 barneseter,men likevel da...hehe..

Skrevet

oj, det var dyrt...prisene på autoeurope er jo med forsikring..man kan tegne en ekstra forsikring nede der om man vil, tror ikke det var all verden,,,

Skrevet

vi liker å forsikre oss godt,for en vet aldri.

og bare for å ta et eks så kostet barnesete 48 euro pr stk,for 3 dager...

men uannsett så kommer vi nok bedre ut av det,og ikke minst synes vi det er viktig at vi leier hos noen vi føler er ok mennesker...

AVIS ville vi skulle ta på oss noen skader på bilen,som hadde vært der før oss,men heldighvis sto det på papiret at de hadde vært fra før,så da ble han gubben dritsur...hehe...

Skrevet

har kjørt i spania - det var ikke noe problem. Bare sett deg litt inn i trafikkregelene på forhånd (og kjør som en hissigpropp! hehe)

Skrevet

det er den innstillinga der som gjør at trafikk bildet ser så voldsomt ut,skjønner ikke hvorfor en skal drite seg ut,når en er på tur?? det viktigste er vel å kjøre trygt,når en har med barn??

og selvfølgelig må en sette seg inni trafikkreglene,men de burde en jo kunne fra før,hvis ikke har en ikke noe bak et ratt å gjøre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...