lykkelig Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hvor store er barn nr 1 før dere planlegger nr 2? Dere som har 2 allerede, hva er erfaringen i ettertid?
cec26 Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Her blir det 3 ganske så tette da... 20 mnd mellom de to største guttene, og såblir det 4 år og 2 1/2 år mellom babyen som kommer nå til sommeren og guttene... Jeg syns det var ganske slitsomt de første mnd når nummer 2 kom, størstemann sov ikke en natt igjennom før han var 3 år, og har alltid vært en morgenfulg, vi står opp mellom 5 og 6 hver dag... Så når nummer 2 kom og fikk kolikk i tillegg og hadde melkeintoloranse så ble jeg veldig sliten... mistet all melken jeg hadde når han var 3 mnd og var rett og slett helt utslitt... men nå som guttene er 2 år og snart 4 år så syns jeg det er helt topp, de krangler jo en del, men de leker masse sammen og blir kalt brødrene hakk i hel i barnehagen;) hehe Alt går, man må bare huske på å ta vare på seg selv innimellom og, og ikke alltid ha dårlig samvittighet for alt man skulle har gjort....
Fjerdemann på vei Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Vi ble planlagt gravide med nr to når nr en var akkurat ett år. (Eller, fikk positiv test rett før ettårsdagen hans) Det var en veldig super aldersforskjell synes jeg. Da sov eldstemann fremdeles en lur på dagen, og siden vi var så heldige at de gikk inn i samme soverutine, hadde jeg et par timer på dagen der begge sov. Det var veldig deilig. Og det var også veldig greit med den duppen hans når jeg gikk gravid. (Han gikk ikke i barnehage) Minste var ikke mange mnd gammel før de begynte å få glede av hverandre, og innen minste var blitt ett år, var de bestekompiser, og lekte kjempefint sammen. Det har aldri vært snev av søskensjalusi fra eldste. Selvfølgelig hkan vi jo ha vært bare heldige, men tror nok også det er fordi de er såpass tette at eldste ikke har "vendt" seg til å skulle ha all oppmerksomhet hele tiden. Nå er de fire og to år, og leker kjempegreit sammen enda. De ler og koser, og har det så fint sammen. Og om noen uker blir de storebrødre igjen:) Jeg er i alle fall glad for at vi har fått (Og får) de såpass tett, for da er de mer på samme plan i lekingen, i stedetfor der det f.eks er fire år imellom, der blir det mer at eldste leker MED lillesøsken, istedetfor at de leker sammen. Og de har alltid en lekekamerat for hånden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå