Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på litt over to år har vært på overnatting hos besteforeldrene sine siden hun var rundt 6 mnd gammel. Begge sett besteforeldre bor i samme by, og jeg synes det er flott å se at hun har fått et så godt og nært forhold til dem. Denne påsken hadde samboer og jeg vår første tur alene uten jenta vår. Hun har bodd hos besteforeldrene, som har delt litt på å ha henne. Og det har gått sååå fint så. Hun har ikke nevnt oss en eneste gang, og snakker masse om besteforeldrene når vi hentet henne hjem igjen. Jeg fikk plutselig et stikk av dårlig samvittighet for at vi har latt henne være uten oss for mye, og at dette kan gjøre henne usikker på hvem hun skal forholde seg til. Hva tror dere? Er overnatting sunt eller skadelig? Hun har til vanlig sovet over hos besteforeldrene ca en til to ganger i måneden.

PS.

Jeg er klar over at jeg legger hodet mitt ut på huggestabben, her, men kjekt med saklige svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du/dere er heldige som har besteforeldre som ønsker å bruke mye tid sammen med barnebarnet ditt. En til to overnattingen i måneden gjør henne ikke usikker. Tvert i mot så tror jeg bare det er positivt så lenge hun trives hos besteforeldrene, og de får jo et kjempegodt forhold da. Misunner dere jeg :-)

Skrevet

Jeg er også bare misunnelig, og synes at dere er kjempeheldige :-)

Flott at jenta deres får så god kontakt med besteforeldrene sine.

Skrevet

Min eldste har også sovet mye over hos besteforeldre etter eget ønske. Vi har egentlig ikke trengt at barna har overnattet borte, men eldstemann spør stadig om han ikke kan få sove over hos besteforeldrene, og det syns jeg bare er positivt. Han vet utmerket godt hvem som er foreldrene han :)

Minste (2,5 år) har ikke sovet borte mer enn to ganger, men det er fordi hun har vært vanskelig om natta, og ikke har noen ønsker om å få sove borte.

Skrevet

Vet du det der har jeg også fundert litt på... Jenta vår overnatter nok minst en gang i mnd hos besteforeldrene. (mine foreldre). Det er 1. barnebarnet og de er veldig engasjerte. Nesten litt for mye kanskje... De kommer ofte på besøk og ber oss ofte på besøk. Hun ser dem nok 2-4 ganger i uken. Og går det lang tid begynner hun å spørre etter dem og si at hun skal til bestemor.

Er litt redd for at hun blir for knyttet... Men det er vel kanskje ikke så farlig om hun er knyttet til flere voksne enn bare foreldrene?

Skrevet

Det er faktisk en nødvendighet for en positiv utvikling at barn er knyttet til flere vokse, utenom foreldrene. Hos oss er det tantene som gjelder :-)

Han treffer dem ofte men han overnatter ikke så ofte hos dem ennå iallefall.

Skrevet

Heldig du!!!

Dere har masse muligheter til å være kjærester!!

Litt misunnelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...