Cassandra80 Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Vi er bedt i konfirmasjon til mitt søskenbarn i mai. Det vil si, jeg og sambo er bedt, men ikke våre barn på 2 1/2 og 6 mnd. Er dette vanlig? Synes det er helt høl i huet når vi har så små barn at ikke de er bedt.
cherry coke Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Vet du at de ikke er bedt? Hva sa innbydelsen?
Cassandra80 Skrevet 12. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2009 Ja jeg vet det. Det har vært litt snakk om det på forhånd (har hørt det fra min mor). I innbydelsen sto bare mitt og sambo sitt navn.
tommeliten og lillemy Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Synes babyen kunne blitt med da, men er helt vanlig at barn ikke er med i konfirmasjon når det blir litt uti slekta. Kan fort bli mange små der hvis det er en stor familie.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Ja, hos noen har jeg hørt det. Derimot i min familie er det ikke vanlig og vi alle har alltid enten vært med (som barn) eller når vi ble voksen nå - tatt med våre barn.
Gjest lakrisbåt Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Vanlig hos oss ja. Men selvfølgeig kan ungene bli med dersom det er vanskelig med barnevakt.
Sjokoladefrik Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Vet ikke hvor vanlig det er, men vi er bedt i bryllup UTEN ungene, som er på samme alder som dine. Skjønner ikke poenget, er litt sur pga dette. Men nærmeste familie, må dit. Kommer nok til å tenke mer på hvordan ungene har det enn på å ha det hyggelig. Teit å være sånn pessimist, og er sikkert på tide å komme seg ut, men føles ikke bra. Synes det er helt forferdelig, men har da kommet fram til en løsning med folk jeg er trygg på. Men i en konfirmasjon er det jo enda merkeligere å ikke be ungene! Sikker på at de bare ikke har glemt å invitere ungene? Er det langt unna og mye styr hadde jeg droppet det var jeg deg!
Cassandra80 Skrevet 12. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2009 Ser det er vanlig noen plasser... Men skjønner det likevel ikke helt jeg da. Har faktisk ikke lyst til å dra på konfirmasjon uten barna mine en hel dag. Ivertfall ikke lille snuppa på 6 mnd. Sjokoladefrik : Nei de har nok ikke bare glemt det, det har som sagt vært nevnt litt tidligere at de kanskje ikke ble bedt. Og ikke er det mange barn i familien heller, sånn at det blir my styr sånn sett. Det er ikke langt unna nei, bare 5 min kjøretur. Men jeg vurderer bare faktisk å droppe det allikevel. Bare si at dessverre så har vi ikke barnevakt, selv om det tror jeg faktsik vi hadde klart å skaffe. Bare for at jeg ble litt irritert på hele greia liksom...
Arb.ledig husmor Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 Da eg konfirmerte meg ba vi kusina mi og samboeren hennes, men ikke barnet dems på 1 år.. Kusina mi valgte å komme alene, og faren var hjemme med barnet. De ble ikke sure for det valget vi tok, og kusina mi gledet seg sammen med oss selv om ho måtte dra alene... Så til søskenbarn av deg er det vel vanlig at man ikke ber barn, men hadde det vært et søskenbarn av barna dine, hadde eg nok reagert om barna ikke ble bedt...
Gjest Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 I våre familier (min og sambos) inveteres ikke barna til konfirmantens søskenbarn. Tror det er ganske vanlig siden det da ville blitt veldig mange gjester.
prekæs Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Vent til du får konfirmant selv og se for deg tanken på å be 20 ekstra til middag og kaker. Så kan du jo regne en ca 4-500 kr pr kuvert. Du forstår vel at det har med økonomi å gjøre? Og du forventer vel ikke at du skal kunne ha med små barn, nå ingen andre har med. Har selv opplevd at en slektning nektet å komme til meg fordi han ikke kunne ha med barnet. Greit nok.
Kåva Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 Når lille tulla vår ble døpt, ba vi ikke med barn som er såpass langt ut i familien. Både i mangel på plass og selvfølgelig kostnaden. Ingen hadde noe problem med det. Minste deres på 6 mnd, kan dere jo høre om kan være med. Når det gjelder bryllup, synes jeg ikke barn har noe å gjøre. I hvertfall hvis det blir servert alkohol der.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Synes dette høres uvanlig ut. Konfirmasjon er jo en familiegreie....
prekæs Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Joda. Skulle jeg bedt hele familien, måtte jeg leid Akerhus festning.
Torpekjærringa Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Enig med prekæs , syns heller ikke det er så uvanlig å be uten barn . HVis vi skulle bedt alle kusiner osv med barn - kunne vi leid en svær idrettshall ;o) hehe ! Så her blir vi ofte bedt uten barn både til konfirmasjoner, bryllup osv - ingen problem !
meg & to små vampyrer Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Ja, i noen konfirmasjoner er det vanlig. Vi ble bedt med barn til nevøen vårs konfirmasjon, men de er en veldig barnekjær familie. Og i tillegg bor de 9 timers kjøring unna, så å dra uten barn ville vi jo aldri gjort. Tanta ønsker nok å se nevøen sin også hehe. Men i minstebroren min sin konfirmasjon var det bare vi som fikk ha med barn. Altså, jeg søstra fikk ha med vårt ene barn, men ingen andre familiemedlemmer ble invitert med barn.
Cassandra80 Skrevet 13. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 13. april 2009 Prekæs: Som sagt før er det ikke mange barn det er snakk om. Med mine to så tror jeg tilsammen 4-5. Og man regner vel ikke 4-500 kr i mat på så små barn, så det var vel ingen argumentasjon. Jenta mi på 6 mnd er ikke dyr i kosten for dem. Og ikke han på 2 1/2 år heller. Regner ikke noe ekstra mat på dem vet du. Men dette var bare et enkelt spørsmål om dette var vanlig. Blir litt rart for meg å dra på sånne tilstelninger uten å være familie. Er invitert i 3 konfirmasjoner i år, og de andre to er barna også bedt.
pandabjørn Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Vi er bedt i konfirmasjon i mai og det er bare mannen min og jeg som er bedt ser ikke noe galt i at det bare er vi som er bedt! men nå har vi et barn på 18 mnd og en som er 3 år...og det er dattern til fettern til mannen min som skal konfimeres uten at det skal ha noe grunn når vi gifta oss i sommer så ba vi IKKE noe barn, hvis vi hadde bedt barna til min kusiner så hadde det blitt 6 barn under 3år!
~sjiraff~ Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Da vi var i konfirmasjonsalder ver det hvertfall vanlig. Hos oss (og alle mine søskenbarn på begge sider) var det kun tanter og onkler som ble invitert. Av søsksenbarna ble av og til de på samme alder som konfirmanten invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå