Gå til innhold

Han var utro....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kom hjem fra utlandet(vært der i forbindelse med jobb) for en uken siden og fortalt at han hadde vært utro. Han lå på sine knær og gråt, var helt fra seg og sa at dette var skjedd i fylla og angret. Han sier at han ikke hadde noe grunn for hvorfor, sier han var drita, samtidig som han sier at han vet det ikke er en unnskyldning. Han sove ikke den første natten hjemme og fortalt det dagen etter¨på. Jeg har vært sønderknust, og sliter med dette! Han sier han angrer, er livredd for at jeg skal gå og at han vil gjøre alt for å redde forholdt vårt. Jeg elsker han utrulig høyt og har sagt at vi får ta en dag av gangen. Har vært mye tårer fra oss begge den siste uken og jeg kjenner at jeg sliter veldig med å prøve å forstå.. Vet at det nok ikke går å forstå, men klarer ikke å slutte å tenke på hvorfor??? Jeg har alltid sagt at jeg ikke kom til å tilgi, men tror ikke jeg klarer å gå heller.. Jeg kjenner mannen min godt og ser at han sliter med hva han har gjort, han sier han er sliten av konstant dårlig samvittighet, og er redd for både og være glad og lei seg om dagene. Han sier han hater at han har gjort dette mot meg.. Jeg tror jeg velger å bli, men hvordan skal jeg klare å stole på han og etterhvert tilgi dette?? Kan ikke bli slik at jeg sitter med dette "kortet" og bruker det mot han, ikke misforstå meg nå!! Noen som har vært i sammen situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, den grunnen som er utgangspunktet for at 90% av menn et utro er altfor lite sex på hjemmefronten. Det er som regel alltid grunnen, så tenk på det. Det er kanskje noe av det første du bør gjøre noe med.

Som alle undersøkelser viser så er menn drevet av sex, styrer humøret, følelsene og tiltaket i dem.

Jeg har en mann som jeg er veldig sikker på at er utro men jeg vil ikke vedkjenne fordi jeg syns vi har et kjempe bra forhold. Mannen min og jeg har nesten aldri sex, veldig sjelden som 1 gang i mnden. Vi er i 2009, så jeg forstår han veldig godt at han søker etter noen som vil gi han sex også. Kanskje derfor vi har det så veldig godt.

Skrevet

Hmmm, har en del sex vi!! Skal sies at vi var borte fra hverandre i 4 uker og han gjorde dette 2 dager før han kom hjem.. Men kanskje er det grunn, han sier det ikke har skjedd før og det tror jeg da jeg aldri har sett han så nedenfor og fortvilet som denne uken!! Synes jo det er ille at en mann skal være utro på grunn av at man ikke har "mulighet" til å ha sex i noen uker, på grunn av avstand..

Skrevet

Enig med hun under HI. Menn er besatt av sex, spesielt hvis de er vant til å få jevnlig så er det noe de må ha.

Aldri la han reise bort mer før dere har ordnet opp i dette. Alt går fint å ordne opp i. Men han må la deg ha full kontroll til du kan stole på han igjen.

Skrevet

Ikke så lett når han reiser i jobben... Han har sagt at han kan slutte i denne dersom det trengs.. Synes det er litt drøyt! Noen med noen mer konstruktive tilbakemeldinger??????

Skrevet

Syns de tilbakemeldingene du har fått er veldig seriøse og ekte.

For å kunne tilgi må du ha full kontroll på han. En gang utro alltid utro er et veldig godt utrykk som oftest viser seg å være noe å ta alvorlig.

Han er jo egoistisk og drittsekk som har gjort dette. Fylla er ingen unnskyldning. En kan fint si nei om en er full, eller mens en skal gå i gang så kan man uten problemer si nei og avslutte det. Så din mann har gjort det bevisst fordi han hadde lyst til det det og da. Så ja han er en drittsekk. Og du er blind som ikke klarer å innse det. Herregud!

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns du har fått mye fjortis-svar. Menn er ikke besatt av sex, å være utro er ikke en medfødt skavank (typ: en gang utro, alltid utro) og det å tilgi er ikke umulig.

Du er en klok og voksen person, du er på rett vei, men det blir ikke lett for noen av dere. kanskje trenger du en tredjeperson som kan veilede dere. Du skal bli ferdig med det i det tempo du klarer, og da betyr det helt ferdig - som du sjøl sier er ikke dette et trumfkort du skal sitte på resten av livet og dra fram i ubehagelige samtaler.

Men han må også være voksen og klok omkring dette, og gi deg tid og innsyn i alt, og han må takke nei til situasjoner der han blir ffrista, kan bli frista, eller der du blir engstelig. No questions asked, han må bare si: hvis du føler det ekelt, så blir jeg hjemme.

...og det vil ta tid, ja. Lykke til.

Skrevet

Enig med Pashia her.

Det er mulig å tilgi utroskap, og jeg velger å tro at det er noe man kan klare å jobbe seg gjennom. Mye vil jo avhenge av hvordan mannen din uttrykker anger og vilje til å jobbe med dette. For det kommer til å ta tid - lang tid.

Og det kan nok være smart å oppsøke en terapeut som kan hjelpe dere videre.

Det er faktisk mulig å gjøre feil, og jeg tror ikke at en mann (eller en kvinne for den saks skyld) som er utro én gang automatisk blir en drittsekk. Mye kommer an på settingen, og for min del tror jeg at det ville være enklere å tilgi sex med en komplett ukjent (som man aldri vil treffe igjen) enn sex med en nær arbeidskollega ...

Men så lenge mannen din viser anger og er villig til å kommunisere (og kanskje også legge seg paddeflat en periode) er det så absolutt håp for at dere kan få et tillitsfullt forhold igjen.

Bare ikke fall for fristelsen til å bruke utroskapshendelsen som våpen i eventuelle krangler om andre ting ... Det kan fort falle tilbake på deg selv. Og innse at du må ta et valg hvorvidt du kan stole på ham igjen et eller annet sted på veien fremover.

Uansett hva dere bestemmer dere for, ønsker jeg dere lykke til.

Skrevet

Hei

Takk for støtte. Tror selv at jeg kan klare å tilgi, trenger bare tid. Har en svært angrende mann her hjemme, som prøver så godt han kan å fortelle meg at dette bare var et stort feiltrinn som han aldri skal gjøre igjen. Var med en vilt fremmed så tror ikke det var noe mer bak det! Kanskje naiv, men da får jeg være det. Paddeflat ligger han nå og jeg er veldig klar på at jeg kommer til å trenge tid, noe han viser forståelse for. Takk igjen for svar og støtte!

Skrevet

Nå skal jeg gi dere innsikt fra en manns verden. Snakket med mannen min om denne tråden, for jeg sa hvis du hadde vært uto mot meg så hadde jeg kastrert han øyeblikkelig. Han ble helt lang i maska si hehe;)

Men han sa han hadde bekjente på jobb og venner utenom som ofte var utro. Det var mer og mer vanlig for menn og være det. Hvorfor sa jeg da, han sa som regel var det fordi etter man fikk barn var det sjeldnere og sjeldrene sex. Kjedelig sex, noen måtte ha den spenningen med å være utro, andre ville bare være utro. Men mest vanlig var for sjelden sex på hjemmefronten.

Når jeg nevnte terapaut og sånne ting så lo han bare, der er det jo bare gå å snakke med de, si hvor mye du angrer blablabla. Menn er kyniske og sier det man vil høre. Så klart de sier de angrer, er lei sex og aldri skal gjenta seg. Det er jo overlevelse strategien demmes.

Dere kan være så godtroende dere bare vil sa han men som regel når en har begynt å være utro så forblir man det som oftest.

Men finnes jo såklart unntak, spør han da om han er fornøyd med sexlivet hjemme, om det er kjedelig, for sjelden... er som regel den beste måten å få vite det sier han.

Skrevet

Trist at du har fått en mann som har slike meninger..

Jeg tror at dersom en man har grunnleggende holdninger om utroskap, og at det ER man bare ikke, så klarer han å være trofast uansett lite sex en periode. Og dere snakker som om det bare er menn som gjør disse tingene.. Jeg har sett like mange damer som er utro mot mannen sin.. så vi er ikke noe bedre dessverre.

Jeg synes holdningene til folk er helt på trynet når det er så enkelt at en bare har en affære fordi en sliter litt i privatlivet.

Er vel en grunn til at skilsmissestatistikken er som den er... Man tar ikke ansvar for de valgene en har gjort, nemlig å holde seg til sin partner.

Skrevet

Det er en veldig stor forskjell på en engangshendelse og et forhold. Tenk deg dersom mannen din hadde hatt et forhold med ei på jobben over lengre tid. Tenk deg dersom det hadde vært følelser involvert.... Skulle du først oppleve utroskap er nok ikke denne varianten den verste.

Dere bør ikke forvente at dette går over med det første, da snakker jeg altså om følelsene rundt alt dette som skjer. Snakk, snakk, snakk og snakk! Han må la deg spørre og han må ta seg tid til å svare. Gi det tid.

Jeg er overbevist om at det er mulig å leve videre med utroskap.

Skrevet

Enig med innlegget over. Det er Veldig stor forskjell på en one night stand og et forhold! Fylla er ingen unnskyldning, men siden du har en angrende mann som sier seg villig til å slutte i jobben om det må til for å redde forholdet, så er jeg rimelig sikker på at dette ikke hadde skjedd om han var edru. Jeg har gjort min del av merkelig ting i fylla som ikke hadde skjedd om jeg ikke hadde drukket, så jeg vet at man gjør ting man ikke normalt hadde villet gjort.

Om du blir utrygg når han er ute og reiser, så får dere avtale noen spilleregler, f.eks: han drar ikke på fest, han nyter ikke alkohol, han ringer hjem til deg når han er tilbake på hotellet / i leiligheten på kvelden. Jeg har en samboer som har tråkket grundig over en grense hos meg og vi snakker om det hver gang på forhånd når vi vet han kommer oppi den samme type setting. Det hjelper veldig! Bekymrer meg mindre etterhvert for at det skal skje igjen, men tillitsbrudd tar Tid Tid Tid å rette opp i.

Det høres ut som du har en fin mann (og angrende synder) som har tråkka skikkelig i salaten. Om du velger å tilgi så snakk om det som har skjedd til dere er så drittlei temaet at dere ikke orker mer. Det gjør det mindre farlig etterhvert.

Lykke til !!!!

Skrevet

Hei takk for mange tilbakemeldinger. Nå er det gått noen uker og det er ennå en del tårevåter kvelder i hjemmet. Kjenner at jeg elsker mannen min så høyt og ser at han sliter veldig med det han har gjort. Dersom dette er et skuespill for meg og at han kommer til å fortsette eller har gjort det før, må jeg si at han skulle hatt en oscar for sitt skuespill. Vi har vært sammen i seks år og har tilbringt mye tid sammen, så kjenner han veldig godt. Vi har kranglet og vært uenig før men jeg har aldri sett han så trist og skamfull som han er nå, tror ikke dette har skjedd før. Men må si at dette har gjort noe med meg. Jeg sliter veldig med å tenke på om jeg ikke er attraktiv nok, om han ikke elsker meg like høyt, om jeg har gjort noe galt?? Dette er sinnsykt, og mannen min avkrefter dette hver eneste gang jeg nevner det!! Jeg er også redd at han har ødelagt noe, og om det kan reddes og bli bra igjen? Noen med erfaring?

Skrevet

Hvis han var utro og stappet tissen sin inni ei anna jente så er det jo fordi han fant ei anna som er langt penere, attraktiv og tenner han mer enn hva du er/gjør.

Men hun vil kanskje ikke ha noe fast forhold med han og da vil han tilbake til deg for å ha ei fast dame å tømme seg i igjen.

Tro meg, alle menn kan skuespille til en Oscar så lenge det er noe de vil ha eller for å få viljen sin. Ikke undervurder menn skal jeg si deg.

Synd å si men din mann kommer nok til å være utro igjen så snart han får muligheten.

Skrevet

Til deg over.

Jeg har skrevet det over, og skulle kanskje lagt inn at jeg ikke ønsker å få tilbakemeldinger som du skriver. Trenger kanskje ikke noen som beskriver i ord det han har gjort. Det du videre skriver er bare bullshit, for det har ikke vært snakk om et forhold, og ja det vet jeg helt sikkert. Vet ikke hvilken holdning du har til menn, men er svært glad at jeg ikke har møtt deg i person og diskutert dette. Finnes mange kvinner som også trør over streken, og som angrer.... Dersom du ikke tror dette og har den holdning du har så greit nok, men trenger ikke dette nå. Tror kanskje også at du burde skjønt det ut i fra tråden, men du liker kanskje å slenge dritt rundt deg og såre/provosere andre!!

Ikke undervurder menn, vet ikke hvilken menn du har hatt med å gjøre, men har kanskje ikke vært de men deg. For den som lever sammen med en som har en slik holdning til menn, må jo ha det helt forferdelig!! Kanskje det over er et tulle innlegg, men klarte å provosere meg!!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Fy F* for noen skrekkøgler du har truffet her inne....unntak av Pashla og Kine 30.

Den der visa om at en gang utro alltid utro er bare sludder og vås. Ligger ingenting i det. Gammel overtro som så mye annet i dette landet her. Ta tiden til hjelp du HI.. dette er en prossess for dere og for forholdet, men når en først kommer seg igjennom står en mye sterkere enn før.

Dette høres det ut som om dere kommer til å klare, med en sånn angrende mann som tilsynelatende er villig til å gjøre ALT for at dette skal tilbake på skinnene igjen.

Håper det går bra med dere HI:-)

Skrevet

Hei hei

Nå er det en stund siden du skrev innleggt ditt, HI, men hvordan går det?

Jeg tenkte bare jeg skulle gi deg et par tips!

Dette er en håpløs situasjon, når man står midt oppi den. Etterhvert ser du ting litt klarere og får sortert bedre, det hjelper på. Innimellom kjenner du sikkert følelsen av sjalusi, være lei deg, sint, men kanskje mest nysgjerrighet og skuffelse.

Du kan tenke deg sånn at dersom dere kommer dere gjennom dette står dere sterkere enn "vanlige" par som aldri har opplevd utroskap eller andre store skuffelser. Og tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.

Det er fullt mulig for et menneske å tilgi et annet, sånn er vi lagd, heldigvis. Mannen din er en angrende synder, men han er også ødelagt av hva som har skjedd. Da syns jeg det kvalifiserer til en ny start for dere begge-sammen:-)

Du vet best hva du vil inni hjertet ditt og ærlig talt, en som angrer sånn for én feil han har begått gjør nok ikke noe sånn igjen.

Lytt til hjertet ditt og gi blanke i alle fordommer, myter og meninger som harselerer der ute. Folk vet best, vet du. Men til syvende og sist er det du og DERE som vet best...

Ble litt mye dette, men jeg håper du skjønner at det er svært menneskelig å feile og at verden ikke går under av den grunn!!!

Håper dere finner tilbake til hverandre og lever lykkelig alle deres dager. Ha en fin dag og svar gjerne!

Hilsen Mathea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...