Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Er det dårlig gjort av meg? Har fått barnehageplass der, fikk ikke i min kommune. Der har vi et helt nytt hus. (kjæresten min sin hjemplass). Og jeg kommer da til å søke jobb der. Han har vanlig samvær. Men er ikke ofte han klarer å følge opp. Ofte er det bare en lørdag annahver uke. Skal egentlig har den søndagen og en dag i uka etterpå. Lei av at han heletiden "avlyser" samvær i siste liten. Barnet er 13 mnd. BF har ikke hatt overnatting enda, men vi skal begynne med det snart.
† I Jesu Navn † Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Nei, det er ikke dårlig gjort. Du må skape et godt liv for deg selv, slik at du lager gode oppvekstvilkår for barnet ditt. 2 timer er ikke allverden.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Tusen takk:-) BF kaller meg både egoist, ber meg flytte til H*****, sier at jeg bare tenker på meg selv, at jeg aldri får ta kontakt med han noe mer osv. Får jo litt dårlig samvittighet, men han skal jo selvfølgelig få samvær med datteren! Skal ikke gå utover han og henne på noen måte. Men fikk bare DEN kjeftsmella.... VET vi kommer til å få det kjempefint der. Mange barn på samme alder hun kan leke med, her er det ingen. Ligger landlig til, den perfekte plass å vokse opp egentlig... HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 nei jeg hadde flyttet uten å tenke på hva han mener.høres jo ut som dere får det fint på det nye stedet.lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Det kommer vel litt ann på hvor "god" far barnefar er. Hvis han ofte avlyser samvær tyder vel det på at han ikke er så interessert i å opprettholde god kontakt med ungen sin, men om han vil være god far og ha jevnlig kontakt med han synes jeg du er en stooooor egoist som flytter så langt unna! 2 timer unna høres ikke mye ut, men det er faktisk 4 timer tur/retur og det innebærer at barnet må sitte mye i bil for å besøke faren sin. Dagsturer blir så og si umulig, som igjen resulterer i at ungen får se faren sin sjeldnere. Det at du skal skape en framtid for deg selv er viktig det, men tenk på barnet først!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Hvis mor er fornøyd vil barnet bli fornøyd. Hun flytter jo ikke akkurat til et annet kontinent her. Jeg kjenner forresten mange som har flyttet mye lengere som IKKE er egoister, men som gjør det fordi det må.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Jeg synes både ja og nei. Nei: Far viser lite intr fra før og da synes jeg ikke du skal holde tilbake det du vil for deg og ditt barn. Far viser igjen at han er umoden med å be deg dra til h istedet for å snakke ordentlig og finne en løsning sammen og bevise at han virkelig vil at dere skal bli. Ja: Far vil ikke kunne få den samme muligheten til å forandre seg og vise med tiden at han er moden for å være pappa. (Men du skal jo ikke sitte å vente på dette i all evighet heller) Og jenta di vil ha liten mulighet seinere år med å kunne ta en ettermiddag hos pappa hvis hun føler for det. Flytter du burde du starte overnatting før, så det ikke blir så langt for både dere og ikke minst jenta deres å kjøre for kun et par timer. Er alenemor selv og er glad vi bor i samme by, sparer oss for mange ekstra ting. Men du må gjøre det du føler innerst inne er riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå