Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Snuppa mi på snart 4 mnd har siden hun var noen få uker sovet godt om natta. Ei stund sov hun hele natta, og hun har ikke spist på natta siden hun var 8 uker. Innimellom våkner hun får å få smokken. De siste nettene har hun vært helt "umulig". Våkner hele tiden. 1-2 ganger i timen. Hun er ikke sulten, tror ikke hun har vondt noen plasser heller. Hun gråter liksom i søvne, å roer seg med en gang hun får smokken. Hva skal jeg gjøre?? I natt tok jeg henne over i min seng, så slapp jeg ihvertfall å reise meg hver gang hun våkner. Men jeg vil jo ikke venne henne til å sove hos meg heller...hun har sovet i egen seng siden hun var 6-7 uker. Det fungerer fint for oss, å jeg er redd jeg bare forvirrer henne ved å ta henne over i min seng. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan finne ut hva som plager henne? Kan legge til at jeg har gitt henne velling i kveldsflaska de siste par ukene, men som sagt: det virker jo ikke som im hun har vondt i magen så kan ikke tro det har noe med det å gjøre. Jeg er så trøtt og sliten... Er det kanskje vanlig med perioder med dårlig søvn innimellom? Håper dette går over snart.
FruTB Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Ikke godt å vite hva det er når de ikke kan prate, nei :\ Jeg tror det er alderen. Jeg har lest mange tilsvarende tråder her, med babyer på 4-5 mnd som plutselig blir urolige på natten. Det er vel noe med at de i denne perioden lærer seg masse nytt, og på en måte "oppdager" verden for første gang. Mye skal fordøyes når natten kommer. Lille Bo var helt lik - her startet det også rett før han ble 4 mnd. Det var utrolig intenst med oppvåkninger et par ganger i timen hver natt :S Sjelden gråt, men mye klynking, og generell urolighet - hodet fra side til side, vifting med bein og armer osv :\ Sukk. For at jeg i det hele tatt skulle fungere om dagen så la jeg meg samtidig som Bo om kvelden - i 19-20 tiden. På den måten fikk jeg noen timer søvn, siden han som regel sov greit frem til midnatt. Nå har det endelig roet seg her i heimen (bank i bordet) - han er nå 5,5 mnd. Den siste uka har vært bedre enn på lenge, men "bare" 4-5 oppvåkninger pr natt. Håper det etter hvert går enda bedre også
Gjest Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Usj, det var både godt og ikke godt å høre at det er vanlig å ha det sånn. Akkurat nå syns jeg at 1 mnd til med dette tullet høres helt umulig ut! Det høres jo fornuftig ut dette med at de har mye og fordøye. Hun har akkurat lært seg å rulle fra rygg til mage, de siste dagene har hun funnet ut hvordan hun hyler så er nok mye som surrer rundt i det lille hodet. Men akk så sliten mamma er.... Tenker ofte og legge meg samtidig med henne, men så må jeg vaske flasker, dibbe litt, se litt på facebook osv. Å plutselig er klokka 12. Uansett så holder hun på sånn fra hun legger seg, ingen gode perioder. Så hadde ikke fått sovet noe særlig uansett. Håper håper håper dette gir seg snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå