Gå til innhold

Nå er jeg helt utslit av å ha ferie :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her helt oppgitt. Har to glade smilende barn på 3 og 4 år. Men dem er så utrolig krevende. Det begynner om morgenen når den ene sår opp i 6 tiden, så hyler hun og vekker hele huset når det er pappaen som står opp med henne, fordi hun vil at jeg skal stå opp. Så hyler hun og bærer seg over hva klær hun skal ha på seg. Syting å klaging fra ende til annen. Frokosten grapser og griser de med, går jeg på do kan du være sikker på at de finner på noe fanteri. huset er snudd opp ned og griset til på null komma niks. Ute røsker di opp blomstene jeg har sådd og skraper opp bilen med stein. De finner på all slags fanteri. På lekerommet tømmer de kasse etter kasse med leketøy, bare for å tømme. Slikker på vindusrutene inne og ute.. Bruker opp al såpen når de er på do ect ect. Legge tiden som før var så koselig med, aftenbønn, lesing og kos har nå utviklet til et mareritt. Ender som regel med at jeg kjefter dem i seng.

Jeg setter grenser og de får konsekvenser, men de ser ikke ut ttil å bry dem. De hører ikke etter hva jeg sier selv om jeg setter meg ned og forklarer at det er galt, til slutt har jeg sagt i fra så mange ganger. de hører bare etter når jeg blir så sint at jeg brøler. Til kjekkere jeg er til jævligere er dem med meg. Vi kunne hatt det så kosligt i lag, men den gang ei. De er jo kjekke barn altså, men de er så kreative å selvhjelpne. de klarer alt selv og jeg v.et ikke ordet av det før di har dratt det ene og de andre u av kjøleskap, skaper ect ect. Nå sitter jeg her å koser meg med en munkholm og det var utrolig deilig å skrive frustrasjonen min ned. Takk skal dere ha dere som leste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja det er et slit med sånn familietid døgnet rundt:)

Bare minn deg selv på at dette er en fase, så lenge du er konsekvent, og roser det lille de gjør av positive ting, vil du snart kunne se tilbake på dette som Emil-perioden.

(ellers kan man jo vurdere en barnefri ferie snart for å komme seg litt på overskuddsiden igjen?)

Skrevet

He he, sånn blir mine også hvis vi er for mye i ro/ inne.

Går mye på tur i skog og mark for å "slite de ut". Da er de så medgjørlig atte ;-)

Skrevet

Uff, skjønner at du er sliten da ja.

Er dere mye ute? Frisk luft og få løpt litt "fra seg" er kanskje ikke så dumt:)

Virker som de skriker etter oppmerksomhet, så mye "fanteri" de gjør.

Men nå kjenner ikke jeg barna dine da. Kanskje en liten fase de er i.

Er pappan med å oppdrar de også? kanskje de utfordrer deg litt ekstra.

Håper du koser deg med Munkholmen - vel fortjent:)

Skrevet

Sånn er min også. Og frisk luft og aktivitet hjelper dessverre ikke alle dager. Noen dager er det "gjøre motsatt av hva mamma sier"-dagen eller noe slikt uansett. Noen dager skal han bare teste alle grensene femten ekstra ganger virker det som. Men da må jeg være like streng som ellers.

Men andre dager er sånne dager der han gjør som mammaen sier, koser med meg, vil lese og leke med meg og er roligere.

I dag har vært versjon nummer en og da er jeg helt utslitt veldig kjapt. Og så må jeg huske at det er flest av de andre dagene sånn egentlig. Og nå sover han, så nå er det "glemt" .

Jeg prøver det en her over sa om å rose de fine tinga de gjør, selv på de rampete dagene. Husket det i dag, det er jo bra. Men slitsomt å være mamma noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...