Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Min var umulig å få soverutiner på. 7 mnd gammel var det Ferber. Ingen dårlig samvittighet for å gå fra en skrikende unge i 2-3 min, det tok 4 dager. Så hadde jeg en mye bildere og opplagt unge med gode soverutiner. Kan ikke tenke meg at han får noen senvirninger av dette, og om man skal tenke på alt som muligens kan påvirke barna ens så har man litt av en jobb foran seg. Og er vi ikke alle et produkt av våre erfaringer, bla traumer? :-) Bare som en kurositet vil jeg nevne de 3 jeg kjenner som ikke "tåler" å ta grep. (MENER IKKE AT nødvendigvis skulle brukt Ferber) 1. Paret og ungen sover fortsatt ikke en hel natt etter 2 år og soverutiner er ikke eksisterende. 2. 4 åringen sover i sengen til foreldrene, 8 åringen i en seng ved siden av. 3. Foreldrene må legge seg sammen med 4 og 6 åringen - hver kveld!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Anbefaler deg å lese litt inne på sovlillebaby.com Husk at Ferber ikke er en langvarig løsning, de fleste som bruker denne må gjennomføre den flere ganger (etter sykdom o.l.). Det finnes faktisk andre metoder som gir mer langvarige løsninger uten de samme traumene som Ferber kan gi. Å bruke argumentet om at vi alle er et produkt av våre erfaringer/traumer synes jeg ikke er et godt agument for å påføre barnet et mulig traume. Eller er kanskje du også en av dem som mener at man bør herde barnet sitt ved bevisst påføring av milde skader?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Hvis babyen din ikke skrek i mer enn 2-3 minutter er det ikke ille sikkert. Men mange lar de skrike myyye lenger enn det....får vondt bare ved tanken. Hadde VI likt å måtte skrike oss i søvn fordi vi var redd? Heldig var du da. Hilsen en som ikke har trengt noen ferber for å få inn gode soverutiner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå