Gå til innhold

Leon kom den 5 april :) (litt langt)


Janne christina

Anbefalte innlegg

Begynnte med det at det nermet seg termin,var mistenkelig at jeg hadde svangerskapsforgiftning,de fleste symptoner.

så kom hodepinen 3 april,ble lagt inn for observasjon,det viste seg etter sparketesten at jeg hadde regelmessige kynnere,noe som jeg ikke hadde lagt merke til,ikke før etter hun sjekket åpningen som var på 2 cm. så den natten kjente jeg murringer i ryggen.

Neste dag var alt til normalen,fikk besøk av familie på sykehuset og fikk blomster :)

 

Så ble sendt til et annet rom som jeg delte med en annen på kvelden da,endelig en tv,hehe :)

Og da på kvelden igjen etter å ha fulgt med på Pretty Woman som gikk begynte murringene i ryggen igjen,ønsket han skulle komme dagen etter ellers hadde jeg blitt satt igang,som jeg syntes var skummel tanke. Og det gjorde det gitt!

Vannet gikk klokka 5 den natta etter jeg hadde gått en tur på do, Fikk små panikk der jeg var og dro i snora etter jordmor. Ble lagt inn på eget føde rom etter litt,kontakta "svigerfar" og han tok med min samboer. Riene kom så å si rett etter vannet gikk,og begynte med 4-5 min mellomrom,fikk varmeflasker,hoppa i dusjen ( som hjalp det,ville ikke gå ut derifra),etterhvert som det ble kraftigere spurte jeg om lystgass,og den ble min trofaste venn!!

 

Må si lystgassen fungerte bedre når de tok godt opp styrken,sovna litt mellom hver ri og følte meg full %-) klokka gikk og fikk rett og slett ikke med meg alt,var i min egen verden,fikk sakkosekk,akupunktur ( hjalp ikke for min del) og samboer masserte meg når jeg hadde vondt,han hjalp meg hele tiden. fikk ikke noe i meg,var kvalm som bare fy!

 

Og for hver time eller annenhver time så sjekket hun åpningen og hode :-| det var det mest ubehagelige med min fødsel!! da skreik jeg..

Kommanderte til å få epudiral,og den fungerte ikke :( :(

hadde press rier i en evighet følte jeg,hadde ikke full åpning engang og dette varte 2-3 timer tror jeg?

Lille mann ville ikke rotere hode riktig vei og endte opp med Keisersnitt,da blei jeg faktisk glad for nå hadde det gått totalt 16 timer!

måtte vente 1 time på at jeg skulle bli mamma,og endelig var tiden inne,fikk spinal bedøvelse,DET var himmelen,alt av smerter var borte,og følelsen fra brystkasse og ned også.

 

Så han kom akkurat klokka 23:00 5 april :) fødsel som varte i 17 timer.

Han hadde litt conehead etter å ha prøvd å komme ut,hehe.

Søt liten pjokk på 51 cm og veide 3770 Gram

 

helt ærlig,det var ikke akkurat en drømme fødsel:P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med lille Leon!

Hørtes ikke ut som en drømmefødsel nei, satser på at min går litt lettere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! Håper min Leon kommer snart også. Har termin 28, men har mye kynnere og litt småvondter om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...