Gå til innhold

Hjelp ang. graviditetstester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er 6+0 i dag. Hadde blødning på 4+2 og 4+3. Endel blod men ikke slim/klumper. Har blødd litt til og fra i 7-8 dager etter dette. Ikke mye.

Virker som det kommer blod ved pressing ved feks dobesøk. Regnet først med at jeg hadde hatt SA og ble veldig overrasket da jeg fikk sterk poitiv test 4 dager etter blødningsdag 1. Har tatt tester jevnlig etter det og alle har vært positive.Sterke blå streker. Tok den siste i går og følte at den var litt svakere. Selv om den lyste bredt blå mot meg lenge før kontrollstreken kom opp. Kanskje 10 sek etter urin ble tilført. Har noen av dere damer opplevd variasjon med tester? Er blitt litt testoman etter blødningen og våger fremdeles ikke tro helt på at jeg kanskje fremdeles er gravid, Skal på UL etter påske en gang. Føler meg fremdeles veldig gravid. Veldig ømme pupper med sterke "stikk" i.

Svimmel. Treg mage og veldig oppblåst. Et intens drømmeliv hver eneste natt. Håper noen har erfaringer å bidra med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg ikke har blødd på 2 dager. Begynte for 5 dager å ta et tilskudd på 1 g c-vit daglig. Leste at det skulle hjelpe for skjøre slimhinner. Vet ikke om det er det som hjelper, men akter å fortsette med det uansett,.

Skrevet

Hei:)

Det er veldig vanskelig å si. Jeg har ikke noe erfaring selv, jeg har bare lest om det.

Det er faktisk mulig å få mensen mens er gravid, eller rett etter befrukting.

Noen kan faktisk blø uten at det er snakk om SA, det kan være forandringer livmor og embryo som gjør at det kommer blødning, kommer kanskje litt an på hvor mye blod det var snakk om. Bittelitt blod trenger ikke være farlig.

En siste ting er at du kan teste positiv etter en abort for det er fortsatt et høyere HCG-nivå i kroppen enn vanlig.

Syns du skal høre med lege eller annet helsepersonell for å være på den sikre siden, så slipper du å gå rundt å tenke på det:)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...