Gå til innhold

Noen siom har erfaring med stotring/ stamming med barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 8 år hadde en periode i barnehagen der han stotret litt, men det sklei over...så gikk det bra noen år...men i vinter er det blitt mye verre. Er nå til logoped....men det er elendig oppfølgning og føler bare at jeg blir sittende med alt ansvar for å trene med han ( på S og R lyd...) men selve stammingen skal vi bare se ann....men ikke akseptere at andre unger erter....men er jo ikke så lett følge med på det....

Finnes det noe som kan hjelpe mot stamming?? Går bedre når han stopper helt opp...tenker seg om og så snakker.....men han har et stort snakkebehov...så alt virker som skal ut samtidig...

Vi skal flytte til sommeren og jeg er veldig redd for hvordan det vil slå ut på en annen skole....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min stammet da han var liten vet jeg, eller helt opp til tenårene. Det som hjalp ham var avslappningsteknikker, puste øvelser osv. Han stammer ikke nå lenger, men kan ha bittelitt problemer med å få ut det han vil si hvis han blir overivrig. Altså, det skjer kanskje en gang i måneden. Da puster han dypt inn og prøver på nytt og da er det ikke noe problem lenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...