Ranni Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Hei! Gutten vår er snart en uke gammel, og vi har lyst til å ta ham ut i aprilværet (bor i Oslo). Veldig usikker på hva vi skal ha på ham... Har ikke gått til innkjøp av voksipose eller liknende, men har dyne og tepper. Noen som har et eksempel på påkledning til en sånn liten tass? Burde vi ha pose? Har tenkt å kjøpe lammeskinn å ha underst også.Virker som han er relativt varmblodig, men det er god temperatur i leiligheten vår og jeg vet jo at de ikke klarer temperaturreguleringen sin selv ennå. Supert hvis noen har konkrete eksempler på hva de bruker - nybakt førstegangsmamma :-o
FruTB Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Jeg ville ikke kjøpt pose før til høsten nå som sommeren er så nær. Dersom du har lammeskinn i bunn og legger babyen oppå der med dundyne over seg - og eventuelt et pledd for kaldere dager, så tror jeg det går kjempefint Ha gjerne ulltøy på babyen innerst; ullbody og strømpis. Også kan du ha joggedress eller en heldrakt av noe slag - og en ulljakke eller fleesedress - alt etter som hvor kaldt det er ute. Det varierer jo sånn nå også. Må nesten bare prøvde dere frem, og kjenne jevnlig på ryggen om han er klam og varm
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Vår gutt er 12 dager gammel. I vogna har vi hatt på kortermet body, strømpebukse, og en bomullsdress/joggedress og lue. Har hatt vanlig dyne over bare.... Han er veeeldig varm av seg, og sist han lå ute var han helt klam på ryggen. Dette har vært i påska nå, hvor det har vært bra temperatur ute, sol og lite vind. Jeg kler ikke på noe mer hvis været er bra, det blir lunt og varmt nedi vogna )
Nagilimia Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Det viktigste er en god lue, votter og sokker. Lammeskinn er også veldig lurt. Det er nesten bedre at du kler på for lite en for mye. Jeg kledde på for mye, sa helsesøs på hjemmebeøk i desember.
mamazon <3<3<3 Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Signerer den - min jordmor sa til meg med forrige baby noe jeg har prøvd å huske hver gang jeg lurer på dette: Hvis du har kledd på for lite, og babyen fryser, så skriker han, men hvis han er for varm sier han ikke alltid ifra, men blir slapp og døsig og overopphetet. Kjenn i nakken
Ranni Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 Koselig å se deg her, mamazon :-). Ser du fikk en flott gutt dagen etter meg :-) Og takk for super, logisk tommelfingerregel - denne skal både jeg og mannen legge oss på minnet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Ja, det å kjenne litt etter bak i nakken deres kan ofte være lurt=) Da jeg gikk på tur m min nyfødte lille datter i høst, var også jeg veldig bekymra over dette m påkledning; for mye, for lite osv osv.. Da pleide jeg å ta meg selv litt i nakken, og stille meg følgende spørsmål; hvis du kler på babyen SÅ mye nå, hva skal du da kle på henne ved 10 minus?? Det hjalp meg ihvertfall;)
mamazon <3<3<3 Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Likeså! Er litt misunnelig på deg som allerede har ork til å gå tur ute - her stavrer jeg meg bare mellom liggende amming og dobesøk ... gleder meg til alt har grodd skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå