Gå til innhold

langtidssteking av lammelår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har forsøkt langtidssteking av lammelår (70 grader, 6-7 timer)? Er det mye å hente i forhold til mørhet/saftighet ved en sånn langsteking isteden for "vanlig" langsteking (125 grader, 2-3 timer)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min munn smaker det like godt og like mørt :-)

Jeg pleier steke i 2-3 timer, og får deilig mørt kjøtt, mens mamma serverte langtidsstekt lammelår i går, og det smakte like bra..

Eneste jeg merket forskjell på var smaken, antakelig fordi vi har brukt ulikt krydder på..

Skrevet

Jeg pleier også å steke i 2-3 timer og det pleier å bli deilig og mørt, men så leste jeg om det å steke i 6-7 timer og ble litt nysgjerrig...Jeg vet bare ikke om jeg er så nysjerrig at jeg gidder å stå opp kl 7 i morra for å sette lammet i ovnen hvis ikke det virkelig er verd det :-)

Skrevet

Her steker vi det i 10-12 timer. Aldri gjort noe annet, og kjøttet er superdeilig:)

Skrevet

jeg har nettopp inntatt lammelår-middag der kjøttet sto på 70 grader i ovnen i 12 timer. det var frossent da det ble lagt inn. aldri smakt så mørt lammekjøtt i mitt liv :) så ja, det lønner seg! kjøttet steker jo seg selv :)

Skrevet

Jeg stekte lammelår på 125 grader i 3 timer, og det var kjempemørt!!! Var så saftig at det rant av det!:) Godt mulig det blir mer mørt av å steke det i 12 timer, men det var iallefall ikke tørt etter 3 timer i ovnen!!:)) Kjempegodt!:)

Skrevet

Jeg var oppe kl 7.30 og satt inn låret, så nå lukter det romarin og hvitløk i hele huset! Så får vi se om det nærmer seg ferdig i 14-15 tida... Jeg fant ut at det hadde jo vært morsomt å prøve en ny metode, og blir det ikke bra så vet jeg jo det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...