Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Vi er et ungt par som lever i en IKEA-verden, og alt vi eier er av tilsvarende kvalitet. Så til bryllupet har vi tenkt å ønske oss nytt kasserollesett. Men hvilke kasserollesett er verdt å investere i? (Ikke Salad Master eller andre ekstremt dyre merker). Våre forutsetninger er som følger: - Vi har vanlig ovn, med keramisk topp - Har oppvaskmaskin, men vasker alltid kjelene i vasken med Zalo - Vi er glade i å lage mat, men er ingen gourmet-kokker
Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Forresten; begynte nå å tenke på at det kan være lurt om kjelene er kompatible med induksjon, for vi vet jo ikke hvor vi bor, med hvilken komfyr, om noen år. Men kan man bruke induksjons-kasseroller på vanlige platetopper? HI
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Jeg liker høyang party serien. Vi har litt forskjellig fra høyang. Kan være lurt å ha noen som er helt av stål også, for ikke all mat som er like bra å lage i teflonpanner. Da har vi høyang polaris. Så vidt jeg vet kan høyang party også brukes på induksjon nå.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Ville valgt panner som er trukket med Titaniumsbelegg, de er svindyre (synes jeg), men fantastisk gode. De har slipp-lett beslegg, men er ikke giftig om det flasser litt av slik de er redd for at teflon kan være, og samtidig er de ikke så glatt som teflon slik at man får litt mer jern-gryte følelse av dem. Vi har de som også går til induksjon, så de passer absolutt alle platetyper.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Ps, hvordan går det med foten til datteren din?
mamma'n til M & K Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Til induksjon så må kjelene og pannene være magnetiske. De er som regel merket med "induction". Eller så kan du ta med f.eks en kjøleskapsmagnet for å teste hvis du er usikker. Litt skeptisk til stekepanner og kjeler fra IKEA (pga kvalitet), men uansett så bør du gå for noen som ikke er superlette. De som er litt tyngre pleier å være bedre. Jernia har også mange forskjellige serier. Et billigere merke er "Invite". De koster mindre enn f.eks Høyang og Tefal. Selv så er vi mest fornøyd med Tefal serien.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Alva; vi er to her inne med nesten samme nick, så det er nok henne du mener. Min datter krabber knapt, så foten hennes har det utmerket :-)
Gjest Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Å, beklager, trodde det var deg, dere har nok likt nick ja :-)
Fire småtroll Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 Vi har litt forskjellig, både billig og dyrt.. Er mest fornøyd med Tefal og Høyang Party serien. Skulle jeg handlet inn kjeler nå ville jeg valgt Høyang, de holder år etter år etter år, noen av våre er fra bryllupet for 9 år siden og er like fine (Tefal har blitt ripete og flasser litt).
Sylteflesk Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Woll har veldig gode kasseroller og panner med Titanium-belegg, både til induksjon og vanlig. Av vanlige blanke stålkasseroller er faktisk Ikeas 365-serie veldig gode. Vi er matfriker og lager mye og ofte mat ... Har hatt noen Høyang Party, de synes jeg ikke er særlig holdbare. Kommer aldri til å kjøpe det igjen. En belagt gryte eller panne skal tåle å brukes hver dag i flere år uten at belegget går i stykker.
Sylteflesk Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Og ja, du kan bruke induksjonsgryter på vanlig komfyr.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 Vi har Høyang Polaris som vi er veldig fornøyd m.
Mikitussa Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 365+ serien fra Ikea er helt topp. De kan brukes på alle slags kokeplater og er ikke så fryktelig dyre. Vet at flere "kjendiskokker" bruker disse hjemme på sitt eget kjøkken, så det er tydeligvis ikke bare jeg som synes de er helt topp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå