Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Vi begynner nok prøvingen før jeg må ut i jobb, og klaffer det så er jo det bra, men åssen gjør man det med permisjons penger da?? Går de ut i fra det jeg får nå siden jeg går hjemme eller åssen funker det? Regner ikke med at jeg kommer ut i jobb før jeg evt blir gravid igjen, må nok pent sykemelde meg eller noe, hadde et tøft sv sist så skeptisken heller over til sykemelding denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Om du blir så dårlig av å gå gravid at du allerede nå regner med å bli sykemelt bør du og mannen faktisk heller vente med flere barn til kroppen din har fått hentet seg inn. Men om du likevelg ikke bryr deg om kroppen din og velger å bli gravid er det pengene du har nå som blir lagt til grunn. Har du valgt 80% lønn denne gangen får du 80% av 80% neste gang.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Det er ikke riktig. Om hun velger 80%, får hun 80% av 100%.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Det er pengene jeg lurer på, jeg spør ikke deg om jeg kan bli gravid akkurat. så hvis du må bare slenge litt med leppa så gjør det et annet sted da. Det er en privat sak hvorfor jeg hadde et tøft SV uansett! Takk for svar du som svarte særiøst her:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Feil. Om hun har 80% i den permisjonen hun er i nå og kun er sykemeldt frem til neste får man 80% av 80%. Om hun har 100% utbetaling nå kan hun få det neste gang eller velge 80% av 100%. Jeg er enig med første anonym. Du bør tenke på helsen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Jeg har to tette og får akkurat det samme utbetalt denne gangen som sist så du tar feil der. De brukte hva jeg hadde i lønn som utregning ikke at jeg fikk 80 av det i permisjonspenger. Ikke vet jeg hvorfor men jeg spurte de om utregninga var rett siden jeg forventa bare 80 % av 80%. Og jeg ikk beskjed om at det var riktig.
Stratos med 3 barn Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Det er riktig som siste anonym sier. Jeg ble gravid igjen da eldste var 5 mnd og selv om jeg var i permisjon og sykmeldt mesteparten av det svangerskapet fikk jeg det samme i lønn som ved første permisjon. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 "heller over til sykemelding denne gangen" - skremmende hvordan HI nærmest planlegger sykemelding. Det er jo slettes ikke sikkert at dette svangerskapet blir likt det første.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 hvis du rekker å være sykemeldt får du ihvertfall regnet ut fra din opprinnelige inntekt. men har sett at mange her inne sier at man får regnet 80%av 80% om man ikke rekker å bli ferdig med permisjonen før neste perm begynner.
Stratos med 3 barn Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Jeg tror det var i "gamle dager" og det er ikke mange år siden det ble endret heller Ring nav å spør. Det gjorde vi, om ikke hadde jeg ikke turt å bli gravid igjen så raskt (om ikke økonomien var sikret)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Dersom en periode med foreldrepenger gir opptjening av en ny periode (kort tid mellom fødslene/adopsjonene), er det de utbetalte foreldrepengene som legges til grunn ved ny utbetaling. Hentet fra NAV sine sider.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 Å herre gud da, spiller det noen rolle? Det var jo ikke det som var spørsmålet heller. Jeg "spekulerte" i det! Hadde jeg ikke fått bhg plass til eldste kunne jeg gå hjemme med han føste som gravid og sykmeldt, så mens jeg hadde permisjon med yngste. Hva skal man ellers gjøre når det ikke finnes bhg og man ikke liker tanken på dagmamma eller har familie i nærheten. Dessuten begynner å dra på årene slik at man må skynte seg litt med barn.Vel, nå fikk vi bhg plass og jeg gikk tilbake i jobb, men ble desseverre sykmeldt altfor tidlig uansett
Stratos med 3 barn Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 Jeg er ansatt i staten og har vært der i mange år. Når vi ringte nav å spurte fikk vi beskjed om at jeg ville få lik "lønn" som under første permisjon selv om svangerskapene var tette. Og det fikk jeg. Ring nav å spør utfra din situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå