Gå til innhold

Noen som har fortalt nyheten til noen enda?;)


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Jeg bobler litt over her nesten, kjenner jeg;) Hehe... Syns dette er så stas! Skal prøve å holde meg, men det eneste jeg tenker på er jo at jeg er GRAVID!! Skal på kusinetur om ca halvannen uke, og jeg kjenner at jeg ikke gidder å sette i gang et skikkelig show for å dekke over graviditeten... Har en liten tass på 20mnd allerede, og det er ingen hemmelighet overfor noen at han skal få søsken en gang...;) Da jeg var gravid med ham klarte jeg å holde meg fram til uke 7;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve å holde meg litt ihvertfall... Men vi får se, venter nok ikke så altfor mange uker før vi forteller det til den nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortalt det til ei venninne bare:) og samboer har fortalt det kamerat til en kamerat:) venter nok noen uker til før vi sier noe til familien. og skal ihvertfall vente til etter uke 12 med å si noe på jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6 uker på vei, og mi søster vet det. Har fortalte det til ei venninne også.. Samboeren har ikke sagt det til noen, hvertfall ikke som jeg vet :)

 

Men må fortelle det på jobb i morgen, hvertfall til sjefen. Da enn del ting jeg gjør på jobben min er skadelig for fosteret,må jeg bare si det! Så regner med de fleste andre på jobb skjønner det fort, da jeg blir satt til andre oppgaver enn de jeg pleier :) Er flest mannfolk jeg jobber med, og di har tullet med det i et par månder nå. At når jeg får noe annet å gjør er jeg gravid :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6 uker på vei og har fortalt det til to venninner og sambo har fortalt det til en kamerat. Kommer litt ann på hvordan magen vokser, kan være at jeg blir nødt til å fortelle det før 12 uker er gått. Men vi ønsker å vente til det første trimesteret er over før vi forteller det til arbeidsgiver og familie, men det er langt i fra lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt det til noen enda. Er 6+3 idag. Har time hos legen 7+6, så jeg vet ikke om jeg skal si noe etter jeg har vært hos legen eller om vi klarer å vente til etter 12 uker. Har tenkt til å bestille tidlig ultralyd. Venner får vite det etter eksamensperioden er ferdig, da er jeg ca 14 uker tenker jeg. Orker ikke "mas" fra "Gud og hvermann" nå midt oppi eksamenstiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var nesten 8 uker på vei, så da gikk det ganske glatt å holde seg et par uker før jeg fortalte det til mamma. Nå begynte jeg å spy ett døgn etter unnfangelsen og jeg var ikke i tvil om at jeg var gravid! Det blir skikkelig hardt å skulle holde dette hemmelig, spesielt siden vi skal ha en nær slektning boende her i hele mai, samt at venninnegjengen er invitert hit på ost og vin om et par uker..... What do do? haha......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ut når vi var på påskeferie hos våre beste venner, så i stedet for å prøve å finne på masse dumme unnskyldninger for å ikke drikke, så fortalte vi det samme kveld vi. De var også de første til å vite det forrige gang. Da kom venninna mi på besøk når jeg stod med testen i hånda og måpte:)

Vet at de holder tett, så det er ikke noe problem.

Har ikke fortalt noe til familien ennå og vil vente så lenge som mulig. Verken mamma eller svigermor er helt tett, så det kan være greit å vente så lenge som mulig......

Gidder ikek å si noe til sjefen heller, for hun sa senest i går at hun har skikkelig problemer med å holde seg når hun får vite om graviditeter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er gravid for første gang, og fant dette ut for bare 2 dager siden.

Allerede igår fortalte vi det til foreldrene våre og søsken. Tror foreldrene mine har fortalt det til øvrig familie også, men vi ber alle om å ikke si det videre til våre venner for de ønsker vi å si det til selv.

Vi bor i England og jeg føler meg litt langt vekke fra mor og far, venner og familie, så det føles veldig godt å få dele denne gledelige nyheten med de jeg ikke ser så ofte.

Alle har vært veldig forståelsesfulle, krysser fingrer for at alt skal gå bra og er glade sammen med oss. Å fortelle nyheten til de du bryr deg om kommer jo ikke til å øke sjangsen for S.A. likevel, så vi vil bare være glade sammen med vennene og familiene våre så lenge vi kan :)

Her borte er jo drikkekulturen større enn i Norge også, så det er vanskelig å skjule en graviditet når du plutselig må si nei til et glass vin hvor du vanligvis sier ja takk ;)

Uansett, jeg ser ikke hvorfor jeg ska holde det skjult. Mine nære venner og familien vil få vite det dersom noe skulle gå galt likevel, så det er like greit de tar del i oppturene så vel som nedturene her i livet :)

Man må glede seg over de ting man kan!

Lykke til med svangerskapet! Beklager at jeg skrev så masse :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig funnet ut at jeg er 5 uker på vei - endelig etter 7 måneders iherdig prøving :) Har bare fortalt det til nærmeste venninne samt søstrene mine. Blir nok en hemmlighet en liten stund til siden jeg desverre er midt i et jobbbytte nå pga finanskrisa... Gruer meg til å fortelle det til ny arbeidsgiver - om jeg da fremdeles er gravid, men ser frem til å fortelle det til m&p - de gleder seg så fryktelig til å bli besteforeldre for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvitvin på flaske med skrukork? bytta ut med Mozell... Julebordtriks av ei på jobben :) Men vanskelig om en skal dele med andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til alle vi føler trenger å vite det så tidlig :) Er i dag 8+2 og jeg klarer ikke å skjule magen lengre...

Jeg bryr meg ikke så mye om å holde det hemmelig, hvis det skulle skje noe, hadde vi fortalt det til de nærmeste allikevel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er flere som forteller det tidlig. Noen ganger føles det nesten som det går sport i å vente lengst mulig.

 

I går begynte jeg å fortelle det på jobben til og med. Greit også, i og med at jeg ikke er helt i toppform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har veldig lyst til å fortelle det til nærmeste familie, men sambo mener vi må vente til hvertfall uke 10. Jeg er spent på om vi klarer, siden svigermor kommer for å bo hos oss ei uke i mai... Vi skal prøve å si at jeg har vondt i magen og at jeg derfor ikke drikker (er vanligvis ikke en stordrikker likevel), så får vi se... Jeg tror hun kommer til å skjønne det ganske kjapt, men men. Jeg er bare i uke 7, men magen er allerede sånn at jeg kun kan ha løse topper på ellers ser man det med en gang. Det er så spennende, og siden det er første er det jo enda mer lyst til å fortelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle veit at jeg er gravid, skjønner ikke hvorfor jeg skal holde det hemmelig når jeg er så happy... hvis noe skulle skje så er folk klar over hvorfor jeg ikke har det noe bra. er 7 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til de aller nærmeste veninne mine, og de i nærmeste fammilie. Fordi jeg ikke har fast jobb vet også arbeidsgiver det, så jeg får mest mulig vakter.

Ellers skal vi holde det "hemmelig" til uke 12.

Men det er jo bare 4 uker ril :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi... Jeg bare bobler over av glede! hadde lysst til å fortelle det til alle den dagen jeg fikk positiv test! Klarte å holde meg nesten en uke... Har fortalt det til foreldre, søsken og de nærmeste vennene! I morgen skal vi fortelle det til den kommende storebroren!! Gleder meg sååå mye til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9 uker på vei, og de aller fleste rundt meg vet om d nå.. har akkurat fått ny jobb, så der har jeg ikkje fortalt d enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 uker på vei og er helt i ekstase av lykke. Samboer klarte ikke vente med å fortelle, så han fortalte det til alle med en gang. Syns det er koselig at venner og familie vet om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ni uker på vei i morgen og alle vet det nå. (av de som trenger å vite det.) Jeg har vert veldig dårlig så mange fikk fort mistanke. familien fortalte vi det til når possetiv test hos legen var krystall klar. Da var jeg 4+2 føler det er fryktelig lenge siden nå. Har sett vårt lille under to ganger på ul alt så det er så nært. Den spreller og hjertet slår.. For oss var det en glede og fortelle. Vi valgte det for at de rundt oss også kan ha forstårelse om noe går galt. Dette barnet er tross alt fryktelig ønsket. Prøvd lenge og vel. ;) Så nå nyter vi gleder med venner og familie. Men, gjør som dere føler for. Ingen ting er jo mestriktig for å si det slik. :) Lykke til med å fortelle nyheten. Det er sååååh gøy!! Klemmer fra oss to med et lite hjerte i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sju uker på vei på tirsdag, har fortalt det til en venninne. Men familien får ikke vite noe før i uke tolv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å holde det hemmelig. Fortalte det til familie og nærmeste venner med en gang:) Men det er ikke offentlig ennå, tenkte vi skulle vente til uke 12 før vi fortalte det til flere.

Det er jo håpløst å holde det hemmelig:)

Sklle det gå galt vil jeg jo alikevel delt det med familie og nærmeste venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...