Gå til innhold

Min fødselshistorie;-)


Mone snart3barnsmor

Anbefalte innlegg

Ja Hva skal mann si, 2 dager på overtid og lei som alle andre var jeg, det var da lørdag og vi var hele familen bedd på middag hjemme hos ei venninnde, vi takket ja mot at hun lovde å lage en middag som ville føre meg ut i fødsel, dette viste det seg at hun virkelig skullle holde.. vi eller jeg fikk servert hjemmelaget pizza med chillisaus og jallapenos:-) HOTHOTHOT, måtte seriøst drikke melk til pizzaen for det smakte litt vell mye chilli... PUH;-) så titta vi korsalget og spilte litt billjard og dro hjem... la meg tolv, våkna av Tuvan min som gråt og hadde spydd i senga si klokka halv tre... da tok vi naturlig nok en dusj mens far vaske seng og rom:-) satt i dusjen sammen med henne, kjente da murring i rygggen, og smila litt for meg selv.. heeeemmmmm....;-) la oss alle 3 i senga våres, da kjente jeg takene bynte halv fire var klokka da:-) flyttet tuva over i sin egen seng fire ca, for da måtte mor puste litt vell mye mer enn normalen, JIPPI:-) ingen vits i å legge seg igjen nå nei... satt meg på pc, i håp om at det var folk oppe på lørdagsnatten, men den gang ei.. så alene som jeg var, satt jeg å tok tiden på disse riene i 2 timer, da tok jeg meg selv i å tenke heeeeemmmmmm... kanskje jeg skal ringe føde og mamma å sånn, jo føden sa kom når du vil, oki... mamma hoppa i bilen for å komme å passe tuva, vi fant da ut hun ikke kom til å rekke fram, så ringte broren til sambo, han kom halv sju... altså nå har jeg sittet i 3 timer med rier, helt greie og pustbare, men følte for å dra inn til fredrikstad siden min forige fødsel tok 4 timer og 50 min... tar jo da 30 min inn til SØF, er frammer der 07.10, holt da på å drite i buskene, så når jeg kom ville dem nesten ikke slippe meg på do, men jeg gikk på do jeg, sa jo jeg ikke skulle føde, bare drite...(sorry detaljer) haha.... så gikk vi inn på fødestua B7, fikk rom, ble undersøk, joda 6cm, digg, dette går jo fint, bang ææææwww, vondt nå ja, dumme ctg maskia i veien hele tiden, pokker... sinna som jeg var, gadd ikke jeg den registreringa, så jo selvfølgelig ikke vitsen med det, når jeg skulle ha henne ut snart alikavell, haha... skjønner... haha... jaja... fikk ikke no klyxs siden jeg hadde så mange cm, så da måtte vi sattse på at alt kom på første dobesøk.... heeeeeeemmmmmmm nå var klokka 07.50ca, vaktsifte nærmet seg, jeg måtte på do igjen, så jordmor og sambo hjalp meg på do, satt meg ned, å BANG der gikk vannet på 1.pressrie å jo jeg måtte presse, jeg satt jo på do jo, hehe, men mann føder hvor mann er, haha.... på denne korte tiden hadde det kommet inn ny jordmor og barnpleier på doen også som bynte på jobb 08.00 det ble fart på dem, slengte en gymmatte på gulvet, fikk beskjed om å lene meg på alle fire over den, men jeg lente meg fram kom hodet ut av seg selv, faktisk.. hehe, så fikk jordmor litt panikk tror jeg, for ingen viste åssen det lå ann med cm oppi der eller om jeg sprakk og alt det der... så måtte mann jo presse igjen , kroppen ville jo ut også:-) å ut skle hun i saktfilm følte jeg, kl08.02 var hun ute, helt perfekt, rett forann doen, digg:-/, dem lente så en sakkosekk til DOSKÅLA (av alle ting,off), så jeg kunne lene meg godt tilbake, haha, for å få ut morkaka å alt annet gørr... jojo, jeg er hun dem nå snakker om som fødte i all hast på do på fødestua:-)

 

Lille Vilde var 3520g og 49cm lang og 34 cm rundt det vakre lille hode som neste havnet i do;-)

 

Vi koser oss masse, ammingen er på topp, masse melk og Vilde er fornøyd, Tuva er verdens beste storesøster:-) passer på søstra si ille mye hele tiden!

 

klem fra stolt 2barnsmor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...