Gå til innhold

Når forteller dere om den store nyheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt sånn at når jeg finner ut at jeg er gravid vil jeg gjerne fortelle det til alle med en gang;) Hehe... Men så er det dette med at det av og til går galt, da... Nå har vi en liten tass fra før, og alle rundt oss vet at vi vil han skal ha søsken;) Dere som har barn fra før, når har dere/skal dere fortelle nyheten til familie og venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er akkurat som deg, jeg vil fortelle det med en gang. Vi har ei jente på 3,5 år og alle visste jo at vi ville prøve å få en til snart. Så vi begynte å fortelle det med en gang vi... Nå er jeg 10+4 og jeg angrer ingenting. Men alle skjønner jo at det er usikkert såpass tidlig, så jeg har sagt at de kan vente med å rope det ut til hvermansen... Greit å ha noenlunde kontroll på hvem som vet, så vet man også hvem man skal si det til om det går galt. Og hvis det går galt, så er det godt at noen har visst det og kan støtte dere når dere er triste. Men vi skrev ikke akkurat sms til alle med en gang, vi fortelte det til folk år vi traff de eller snakket med de i telefonen. Jeg er jo så glad for det selv, så da er det vanskelig og unødvendig å bare late som ingenting. Dessuten hadde det vært kjedelig om alle hadde gjettet det før jeg fikk fortalt det også, Så bare fortell det du! Viktig å dele gleder vet du:-)

Skrevet

vi fortalte det til besteforeldre ca uke 10. nå er jeg vel ca 12 uker.. men pga at jeg sakl bytte jobb så orker jeg ikke å si noe særlig til de på jobb. jobber i offentlig sektor og er ikke redd for jobben eller noe. men jeg skal tilbake i turnus for å få med turnustillegg i en permisjonsberegning.. regner med det blir sett på som "skittent spill" av ledelsen, kanskje...

har også fortalt det til noen venninner. skulle det gå galt så kunne jeg nok ikke gjort noe mot/for det uansett... og det vil i såfall være godt å ha noen å snakke med hvis jeg skulle trenge det :) har vært på flere UL pga blødninger og heldig arbeidsplass med ul.. så jeg vet også at alt ser "fint" ut så langt :) offentliggjør det ikke på fb heller for den saks skyld ;) sønnen min på 3 vet det.. så det blir litt spenende hva han forteller til folk etter påske :) det jeg vil fram til er at det erikke et mål i seg selv å holde det skjult.. men orker ikke å rope det ut heller..enda!

Skrevet

Når jeg fant ut at jeg var gravid var jeg på jobb(snakket med legesenteret mitt og fikk vite det gjennom tlfn). Jeg klarte ikke å ti stille,så jeg fortalte det til jobben min og hele familien+venner. Så de fleste rundt typen og meg vet. Til og med de i bhg til sønnen min vet. Jeg er 10uker+4 påvei i dag,så er klar over at ting kan skje nå. Men det er som en kollega av meg sa-det å fortelle nyheten er ikke så dumt-for om det skulle skje noe,så forstår folk hvorfor du kanskje blir borte fra jobb..e.l. Hun pratet visst av erfaring. Så jeg syns du skal fortelle nyheten til de du stoler på og vil at skal vite det. Kanskje ikke nødvendig å fortelle hele verden,men deler av den. :)

Skrevet

Familie fikk vite det i uke 7 eller noe, jobben vet fortsatt ingenting, er i uke 11. Sier det tidligst i uke 13 tror jeg (sjef i annen by og omorganiseringer på gang). Tror ingen blir spesielt overrasket med tanke på at vi har en toåring fra før av :-)

Skrevet

Tusen takk for alle flotte svar:) Kommer nok ikke til å bli så lenge før familie og deretter venner får vite det;) Men mannen min er nå fast bestemt på at det ikke er lov å fortelle noe før det har gått de "magiske" 3 mnd... Blir jo litt dumt om jeg springer rundt og forteller den store nyheten uten at han er enig i at vi burde;) Jeg skal på jentetur/kusinetur om halvannen uke og jeg kjenner at jeg ikke helt gidder å sette i gang et stort show for å late som jeg ikke er gravid;) Hadde det vært førstemann, så... Da er jeg 6+2 på vei, så det får være lenge nok å holde tett tenker jeg;) Tusen takk for innspill! Var veldig godt å høre at dere ikke ville nøle med å spre nyheten raskt:)

Skrevet

Jeg fortalte det til familie og noen på jobb da jeg var i uke 6, valgt å gjøre det så tidlig pga at forhold på jobb gjorde at jeg ble sykmeldt å da var det bedre å forklare, men jeg holdt det tilbake til venner og en del andre, fortalte det bare til de nermeste.

Dette er jeg glad for nå, for nå er jeg 8uker og har mest sannsynlig mistet og da er det greit at jeg har en liten gruppe jeg forteller det til enn at jeg må sette meg ned å skrive opp alle som vet det for å få oversikten.

Men ser ikke at det er noe problem med å fortelle det tidlig til de nermeste, for man forteller dem det gjerne om man mister også, dessuten er det godt med støtten fra de nærmeste hvis det skal skje.

Skrevet

fortalte det til familien i uke 6... ca 1 uke etter at vi fikk vite det selv..

noen nære venner og jobben fikk vite det i uke 9 da jeg var veldig dårlig..

sykemeldt i 2 uker så de lurte jo.. ellers er jeg ganske tynn så magen syntes jo veldig fort.. (er andregangsgravid). Har ei jente på 2 år, så folk tenkte seg jo til hva som feilte meg..

nå er jeg i uke 12 og har begynt å si det til flere...

har da også vært på ultralyd i uke 6 og uke 9 så jeg vet jo at alt forløpig er ok! og gynekologen sa at det var liten sjangs for at noe skulle gå gale når en har sett hjerte banke i uke 9..

(tidlig ultralyd pga mistanke om tvillinger, (antakelig mistet den ene), så var jeg hos gynekolog for celleprøve, da tok han ultralyd med det samme),

men dersom det skulle skje noe, så ville jeg fortalt det til de fleste også....

tror du må kjenne det på magefølelsen jeg... ser ingen grunn til å ikke kunne fortelle det til nær familie... så får du ihertfall sagt det til noen...;_) det er jo en kjempegod nyhet.. klart vi har lyst å fortelle;_)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...