Gå til innhold

Ang kvalme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her i 3 trisemester som fortsatt kaster opp flere ganger om dagen og er kvalme hele tiden??

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint at det ikke var noen som har svart på dette inlegget;)

Skrevet

Kaster ikke opp flere ganger om dagen, men noen ganger pr uke er det fortsatt ja. Er i uke 30 nå. Men kvalmen holder seg stort sett borte. Blir bare akutt kvalm og MÅ kaste opp av og til. Men søstra mi kastet opp og var veldig mye kvalm helt fram til fødselen.

Skrevet

Jeg kaster ikke opp, men jeg har vært sååå kvalm helt fra begynnelsen dette svangerskapet. Og i forrige svangerskap var jeg vel til sammen kvalm en -tja- ti sekunder til sammen...

Våkner med at jeg vil kaste opp i tre-firetida, og står da opp og spiser banan eller saltstenger og drikker vann. Så må jeg ha litt mat igjen i sjutida, men er da så uvel at jeg legger meg igjen og sover til lunsjtider, da ebber kvalmen ofte ut, men noen dager er jeg kvalm døgnet rundt.

Har prøvd sea-bands, akupunktur, ingefærte og det meste ellers, men ingenting hjelper. Klarer ikke å ta meg av sønnen vår på morgenen, så mannen min har stått opp med han hver eneste dag siden jeg blei gravid. Er i uke 32 nå, og tror vel egentlig ikke dette gir seg før fødselen. Er selvfølgelig sykemeldt og slet med ketoner i urinen i begynnelsen (til ca uke 25). Fikk beskjed om at det var kvalmen som gjorde det, og at jeg måtte spise lite og ofte, uten at det egentlig har hjulpet stort på noe annet enn ketonene i urinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...