Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Hvordan er stellerutinene deres? Når og hvordan gjør dere bleieavvenningen?Hvor mye av stell og vasking gjør barnet selv og hvor mye hjelper dere med? Er veldig usikker på om vi "henger etter" og at det er vi foreldrene som holder han igjen.. Bleieavvenningen går tregt, og med ny baby i hus ser jeg ikke for meg at det skal gå noe fortere heller. Mulig vi foreldrene ligger på latsiden og derfor ønsker jeg å vite hva dere andre gjør og gjerne få kommentarer på rutinene våre. Vi pusser tennner først, deretter gjør han det selv. Han vasker egne hender, kler av og på seg selv og vasker seg selv nedentil når han bader. Hårvask får han hjelp til. Når han har avføring skifter vi bleie og vasker han.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Han her vil absolutt ikke på do selv, han går i barnehagen da. Han er ikke helt 3 år enda, men nesten:) Satser på å ha han bleiefri ila sommeren, gjerne innen 3-års dagen... Vi pusser tenner, av og til gjør han det selv om morgenen. Han vasker hendene selv med litt tilrettelegging, vi kler for det meste på han, selv om han kan mye selv... Burde nok sluppet han mer til ser jeg.... Vi vasker han i bade-/stellsituasjo, selv om han også får lov til å gjøre det når han dusjer/ bader. Har han hatt avføring er det gjerne av med benklærne og i dusjen med han.
pollard Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Vår er tre år: Vi pusser tennene, så får hun prøve litt selv. I badekar/dusj vasker vi håret, ellers så vasker hun kropp med klut selv. Hun bruker ikke bleie, så hun tørker seg selv hvis hun har tisset, er det mer tørker vi. Hun vasker hender selv. Påkledning har jeg en tendens til å gjøre, vet hun klarer det selv, men blir ofte mye tull.. Burde også bli flinkere der.
MintCondition Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Jenta vår sluttet med bleier da hun var 2, heldigvis...vi gikk selvsagt inn for det også, og la til rette for at hun skulle kvitte seg med bleien. I badekaret får hun vaske seg slev, inkl. hår, men vi skyller. Når vi vasker ved vsken får hun vaske først, og så vasker vi over etterpå, samme med tannpuss. Tørker seg selv når hun har tisset, men får hjelp når hun har bæsja, og får stort sett vske hendene sine selv.
Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Godt å se vi er flere som er kommet sånn omtrent like langt:) Kanskje vi bare må bli mer bevisst at de kan klare det meste selv, men det er ikke alltid like lett. Og så er det jo litt kos å pusle og stelle med de her små også Håper flere også vil svare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå