sn@rt2barns-mor Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Er i uke 32. Mitt 2. sangerskap. Jeg ahr fryktelig mye kynnere om dagen. Får kynnere når jeg går trapper, reiser meg opp, anstrenger meg bittelitt, har sex osv.. det er snakk om MANGE i løpet av dagen. Jeg kjenner dem godt nå. Ikke vondt, men ubehagelig. Er dette virkelig ufarlig? Redd for at fødselen skal settes i gang jeg...
to_tette? Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 sånn hadde jeg det fra uke 13-14 og ut første svangerskap. da jeg hadde kommet i uke 34-35 kunne jeg ikke røre på meg i sofaen en gang uten å få kynnere. var heller ikke vondt for meg, men såpass ubehagelig at jeg ofte måtte stoppe opp litt hvis jeg var på vei å gå et sted f.eks. jenta ble født 39+1 uker. normal førstegangsfødsel (lang synes jeg da, det må være nok å holde på rundt 16 timer...) de sier at man merker kynnerne mer 2.gang. men det stemmer ikke for meg. er 37 uker nå, og det var vel for bare noen uker siden jeg fikk det der med at jeg får kynnere så snart jeg anstrenger meg litt. men nå er de litt vonde synes jeg, kanskje det er det de mener med at man "merker dem bedre"...
Heidimoren Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Hei hei. Jeg har hatt masse kynnere helt siden omtrent uke 15. Gikk derfor beskjed om å ta det litt rolig. Legen min mente det var et tegn på at jeg stresset litt mye... I 1 til 2 uker (omkring uke 26) hadde jeg ekstremt mye kynnere, og de var veldig kraftige så jeg ble ganske bekymret. Skrev ned alle kynnere jeg hadde en dag og tok med listen til JM. Da sendte hun meg til UL av livmorhalsen, for å sjekke at den ikke var begynt å åpne seg... Kanskje du skulle tatt dette opp med JM? Er det lenge til neste kontroll? Du kan jo evt. ringe føden og spørre de om det er grunn til bekymring. Sannsynligvis er det ikke noe å være redd for, men det er jo bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite... Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå