Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en god bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste veldig mye før, men etter jeg fikk barn dabbet det litt av. Nå har jeg lyst til å begynne å lese igjen. Så har du en god bok å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du liker krim, så vil jeg anbefale bøkene til Jo Nesbø og triologien til Stieg Larsson.

Skrevet

Vil du utvide horisonten, og lese en bok av en ikke-vestlig forfatter vil jeg anbefale "En halv gul sol" av Chimamanda Adichie. Veldig bra! Holder på med den nå. Den finnes også på engelsk, om det skulle friste mer :)

Ellers vil jeg også på det varmeste anbefale bøkene til Khaled Hosseini om ikke du har lest de: Tusen strålende soler, og Drageløperen. Veldig gode :D

Skrevet

Jeg har akkurat lest "noe i meg er sterkere enn jeg" - VELDIG bra synes jeg, og lærerik, men samtidig spennende.

Forfatteren er en 18 år gammel jente, som forteller fra livet sitt. Fra da hun begynte i 7-klasse og ble rammet av anoreksi, og senere andre psykiske problemer. Vil virkelig anbefale den!! ;)

Skrevet

Alle bøkene til Camilla Läckberg, Unni Lindell og Liza Marklund!!

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvilke sjangre du liker å lese da. Mange gode krimbøker er anbefalt her allerede, og "En halv gul sol" har jeg også hørt mye bra om. Men jeg må bare få anbefale en helt nydelig bok som heter "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson.

Skrevet

Har nettopp lest krimromanen "Advokatene" av Vibecke Groth.

Skrevet

Hehe, ble ikke helt ferdig; den likte jeg godt og anbefaler den :-)

Skrevet

Liker du historiske romaner må du absolutt lese Havets katedral av Ildefenso Falcone, den er utrolig bra!

Øya av Victoria Hislop er også en god bok som vel hver eneste lesesirkel i hele verden har lest alt :)

Ellers kan jeg hive meg på krimanbefalingene her, prøv bøkene til Camilla Lackberg, Jo Nesbø, Unni Lindell osv.

Andre gode krimforfattere er Jeffery Deaver (psykologiske trillere, skikkelig nervepirrende), Val McDermid (har skrevet mange av påskekrimmene som har gått på TV) og Arnaldur Indridason.

Skrevet

Boktyven av Markus Zusak er noe av det sterkeste jeg har lest på lenge.

Hvis du er ute etter noe litt mer lett og lystig, er Marian Keyes sine bøker om livet og lykken veldig fine, særlig "Er det noen der ute?"

Skrevet

Jeg vil anbefale Twilight sagaen av Stephenie Meyer.

Er en serie på 4 bøker.

Kjempeflotte bøker.

Har nettop lest de ut og vil bare begynne å lese de på nytt igjen.

Skrevet

"Den trettende fortellingen" av Diane Setterfield

Skrevet

Holder på med Birdsong av Sebastian Faulks. Den er bra:)

Skrevet

"Idas dans" er veldig sterk.. Akkurat ferdig med den, leste den ut på 2 kvelden. Kunne ikke legge den fra meg!!

Eller så har du triologien til Stieg Larsson... "Bienes hemmlige liv"( tror det er det den heter, kommer vel på kino hvert øyeblikk), Jo Nesbø har mye bra...

Skrevet

Takk for alle forslag! Jeg har laget meg en liste her nå, så nå er det bare å henge i:) Liker forskjellige sjangre så alle forslag mottas med takk.

Av alle bøkene som er foreslått har jeg bare lest "Bienes hemmelige liv", den var veldig bra og anbefales videre!

Skrevet

Jeg er enig med Hepa85,

bøkene til Khaled Hosseini: Tusen strålende soler, og Drageløperen.

Utrolig bra bøker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...